اخبار اقتصاد ایران

نامه سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی/ هشدار درباره قیمت کالاهای اساسی :: افق میهن

سازمان بازرسی کل کشور در خصوص افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی کشاورزی به وزیر کشاورزی هشدار داد.

به گزارش افق میهن، سازمان بازرسی کل کشور در خصوص افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی کشاورزی هشداری به وزیر کشاورزی ارسال و تاکید کرد که تصمیمات مقتضی و مقتضی اتخاذ و نتیجه به این سازمان اعلام شود. .

اسعدیان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص توضیح داد: در ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور طبق بند «ر» تبصره «۶» در قانون مذکور نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) رعایت شد. قانون مالیات بر ارزش افزوده با یک درصد افزایش از ۹ به ۱۰ درصد افزایش یافته و گمرک جمهوری اسلامی ایران برای اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرده است.

اسعدیان افزود: این در حالی است که بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کنترل قیمت ها، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی برای سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعیین شده است. از ۹ به ۱ درصد کاهش یافته اما امسال این امر محقق نشده و موجب سردرگمی واردکنندگان کالاهای اساسی و در نتیجه توقف ورود برخی کالاها به مبادی ورودی کشور شده است.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: در این اخطارنامه تاکید شده است در راستای بند «ج» ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور. سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) آیین نامه اجرایی قانون مرقوم؛ به منظور تسریع در تعیین نحوه محاسبه و وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی وارداتی برای جلوگیری از افزایش قیمت؛ باید تصمیمات مناسب و مناسب اتخاذ و نتایج به این سازمان اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا