ترندهای روز

نتایج یک تحقیق: فیل‌های آسیایی کودکان مرده‌شان را دفن و با صدای بلند عزاداری می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

مطالعه جدیدی که بر روی فیل های آسیایی انجام شده است نشان داده است که این حیوانات عظیم الجثه در برخورد با مقوله مرگ رفتاری مشابه انسان از خود نشان می دهند، یعنی می توانند فرزندان مرده خود را دفن کنند و سپس با صدای بلند عزاداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دانشمندان هندی با بررسی رفتار فیل ها در منطقه بنگال هند در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دریافتند که این حیوانات بچه های مرده خود را به مکان مناسبی منتقل کرده و در زمین دفن می کنند.

نتایج این تحقیق که این هفته در مجله “Trident Taxa” منتشر شد، نشان می‌دهد که از طریق روش‌هایی از جمله مشاهده دقیق، عکاسی دیجیتال، یادداشت‌های میدانی و معاینه پس از مرگ، محققان دریافتند که فیل‌های بالغ بچه فیل‌های مرده را در همون روش. دراز کشیده دفن می شوند.

نویسندگان این مطالعه گزارش دادند که در یک مورد، فیل بالغ صداهای بلندی شبیه غرش تولید کرده و در اطراف بچه فیل مدفون شده عزاداری می کند.

این مطالعه نشان داد که فقط بچه فیل‌ها در زمین دفن می‌شوند، زیرا فیل‌های بالغ مرده به دلیل وزن سنگین‌تر، احتمالاً به سختی حرکت می‌کنند.

نویسندگان این مقاله علمی تاکید کردند که آنها “هیچ مداخله مستقیم انسانی” در تحقیقات خود در مورد مرگ این پنج بچه فیل انجام نداده اند.

به گفته آنها، رد پای واضحی از ۱۵ تا ۲۰ فیل بالغ در اطراف محل دفن و روی خاک پوشاننده بدن بچه فیل ها دیده می شود. این بچه فیل ها به دلیل از کار افتادن قسمت هایی از بدنشان در سنین سه ماهگی تا یک سالگی مرده بودند.

مطالعات نشان داده است که فیل های بالغ، نوزادان مرده خود را در کانال های آبیاری در مزارع چای، صدها متر دورتر از نزدیک ترین سکونتگاه های انسانی، دفن می کردند.

فیل‌ها به‌خاطر رفتار اجتماعی و مشارکتی‌شان شناخته می‌شوند، اما مطالعه دفن بچه فیل‌های مرده قبلاً فقط در فیل‌های آفریقایی انجام شده بود و رفتار فیل‌های کوچک‌تر آسیایی ناشناخته مانده بود.

مطالعه اخیر در مورد نحوه رفتار فیل های آسیایی هنگام مرگ فرزندانشان نشان داد که در هر پنج نمونه بررسی شده، حیوانات در عرض ۴۰ دقیقه پس از دفن نوزاد محل را ترک کردند و دیگر برنگشتند. این فیل ها ترجیح می دادند حتی در هنگام عبور از نزدیک محل دفن بچه فیل ها از مسیرهای موازی استفاده کنند.

فیل های آسیایی حیواناتی در خطر انقراض هستند. تخمین زده می شود که ۲۶۰۰۰ فیل آسیایی در طبیعت زندگی می کنند که بیشتر آنها در هند و برخی در جنوب شرقی آسیا هستند. این حیوانات به طور متوسط ​​بین ۶۰ تا ۷۰ سال در خارج از اسارت زندگی خواهند کرد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا