اخبار اقتصاد ایران

نرخ تورم در گیلان؛ ۱/۶ درصد بيشتر از میانگین کشوری!

نرخ تورم کل کشور معادل ۷.۴۰ درصد و نرخ تورم استان معادل ۴۲.۳ درصد است که حدود ۱.۶ درصد بیشتر از همین مقدار در کشور است.

افق میهن، وحید تفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از انتشار شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوار، نرخ تورم کشور و استان خبر داد. . اسفند در ماه ۱۴۰۲ کشور و گیلان اظهار داشت: نرخ تورم کل کشور معادل ۷.۴۰ درصد و استان معادل ۴۲.۳ درصد است که حدود ۱.۶ درصد بیشتر از همین میزان در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نرخ تورم در استان مربوط به «گوشت قرمز و طیور»، «ماهی و صدف ماهی»، «هتل و رستوران»، «خدمات حمل و نقل عمومی» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحدهای مسکونی» بوده است، گفت:

معاون آمار و اطلاعات سازمان با اشاره به اینکه استان گیلان در بین ۳۱ استان شانزدهمین نرخ تورم کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: استان های تهران با نرخ ۳۷.۷ درصد کمترین نرخ تورم و استان یزد با نرخ تورم کمترین نرخ تورم را دارند. با ۵۲.۹ درصد بالاترین را دارد. نرخ تورم در کشور.

وی افزود: به این ترتیب بین نرخ تورم استان با بیشترین نرخ تورم و کمترین نرخ تورم ۲.۱۵ درصد تفاوت وجود دارد.

وحید تفوری با بیان اینکه از سوی دیگر نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته در کشور ۳۲.۳ درصد و در استان ۳۳.۸ درصد بوده است، گفت: بیشترین نقطه نرخ تورم نقطه‌ای استان در «گوشت قرمز و طیور»، «خدمات حمل‌ونقل عمومی»، «ماهی» بوده است. و صدف کاران» و «هتل و رستوران».

وی گفت: همچنین میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت اسفند امسال نسبت به ماه گذشته در کشور ۲ درصد و در استان ۱.۲ درصد است که در گروه های «خرید خودرو» بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. میوه جات و خشکبار، «اجاره» و «خدمات نگهداری و تعمیرات واحد مسکونی». مقدار بوده است

متن کامل گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا