ورزشی

نسخه متفاوتی از مهدی طارمی که انتظارش را نداشتیم

اگرچه پورتو فصل گذشته در رقابت با بنفیکا موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر پرتغال نشد، اما مهدی طارمی، مهاجم ایرانی “اژدهاها” توانست آقای فایند لیگ پرتغال شود و صاحب کفش طلا شود.

درخشش طارمی در لیگ برتر پرتغال باعث شد تا تیم های بزرگ اروپایی برای جذب مهاجم تیم ملی ایران تلاش کنند. آ.میلان و تاتنهام از جمله باشگاه های مهمی بودند که در تابستان سال گذشته به دنبال جذب طارمی بودند.

در این بین مهاجم تیم ملی ایران پیشنهاد وسوسه انگیز الهلال عربستان برای ادامه فوتبالش در اروپا را رد کرد.

پیش از این تقریبا تمامی رسانه های مطرح جهان اعلام کرده بودند طارمی درخواست جدایی از پورتو به میلان را به مدیران باشگاه پرتغالی داده است، در حالی که به نظر می رسید مهاجم تیم ملی ایران باید با لباس روسونری دیده شود، این انتقال. انجام نشد تا زمانی که او در پرتغال به کار ادامه داد!

نسخه ای که از طارمی انتظارش را نداشتیم

با شروع جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ در قطر، گمانه زنی ها درباره مقصد احتمالی این بازیکن به اوج خود رسید.

بسیاری از رسانه های اروپایی از انتقال قطعی مهاجم تیم ملی ایران به اینترمیلان در تابستان با قرارداد آزاد خبر دادند و کم کم باید منتظر رونمایی از طارمی با لباس مارها باشیم. با این حال طارمی این روزها مصدوم است و با روزهای اوج فاصله دارد.

طارمی در این فصل در ۱۶ بازی در لیگ برتر پرتغال به میدان رفته و تنها ۳ بار گلزنی کرده است و این آمار را می توان برای آقای گل در آخرین فصل لیگ پرتغال ناامیدکننده دانست.

همچنین او در این فصل تنها یک پاس گل دارد که نسبت به فصل گذشته آمار بدی است. شرایط برای مهاجم تیم ملی ایران در لیگ قهرمانان اروپا تقریبا مساعد بود.

او در ۶ بازی که انجام داده موفق به ثبت ۲ گل و ۲ پاس گل شده است. همچنین طارمی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا رکورد بی نظیری را به ثبت رسانده است.

مهاجم تیم ملی ایران در دیدار دو تیم پورتو و شاختار دونتسک در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که با برتری ۵ بر ۳ یاران طارمی به پایان رسید، در دقیقه ۶۲ بازی رفت. توپ را روی دوندگی هم تیمی اش در گوشه محوطه جریمه حریف گرفت. او با یک ضربه دیدنی موفق شد گل سوم اژدهاها را وارد دروازه شاختار کند.

طارمی با این گل در بیست و پنجمین تجربه حضورش در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد دهمین گل خود را در این رقابت ها به ثمر برساند و به اولین بازیکن ایرانی تبدیل شود که در این رقابت ها دو رقمی گل می زند.

عملکرد سینوسی در تیم ملی

در هجدهمین دوره جام ملت های آسیا انتظار می رفت تیم ملی با درخشش بازیکنان باتجربه و ستاره خود طلسم را بشکند و ایران پس از سال ها قهرمان قاره کهن شود اما قطر ، میزبان از آن جلوگیری کرد.

طارمی در این مسابقات روندی سینوسی داشت. او در دو بازی اول ایران مقابل فلسطین و هنگ کنگ عملکرد چندان خوبی نداشت اما در دو بازی بعدی مقابل امارات و سوریه بدون ستاره ب ۳ گل به ثمر رساند چرا که دلیل ولورین ها بود.

بوشهری ستاره تیم ملی در دیدار مقابل سوریه در دقایق پایانی از زمین بازی اخراج شد و اشک های او در ضربات پنالتی به یکی از خاطره انگیزترین لحظات فوتبال ایران تبدیل شد. طارمی که در پیروزی تاریخی ایران مقابل ژاپن غایب بود، در نیمه نهایی مقابل قطر عملکرد خوبی نداشت و به شدت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت.

حالا با توجه به تقویم شلوغ تیم ملی در سال ۱۴۰۳ و انتقال طارمی به اینترمیلان، باید شاهد نسخه ای متفاوت و جدید از این گلزن ایرانی باشیم و مطمئنا او انگیزه های متفاوتی برای جبران عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ خواهد داشت. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا