اخبار بورس

نفت آرام میگیرد؟

افزایش قیمت نفت به دلیل تنش های مداوم در خاورمیانه؛

نفت خام برنت ۶۱ سنت یا ۰.۷۴ درصد افزایش یافت و به ۸۳.۴۷ دلار در هر بشکه بسته شد. وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) 1.16 دلار یا ۱.۴۹ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۱۹ دلار بسته شد. قیمت معاملاتی این بازار در فروردین ماه با ۸۷ سنت افزایش به ۷۸.۴۶ دلار رسید. در این هفته، برنت بیش از ۱ درصد و شاخص آمریکا حدود ۳ درصد افزایش یافت.

چیزی را گزارش کنید افق میهن; به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش یافت که بیش از پیش بینی آژانس بین المللی انرژی برای کاهش تقاضا بود.
نفت خام برنت ۶۱ سنت یا ۰.۷۴ درصد افزایش یافت و به ۸۳.۴۷ دلار در هر بشکه بسته شد. وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) 1.16 دلار یا ۱.۴۹ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۱۹ دلار بسته شد. قیمت معاملاتی این بازار در فروردین ماه با ۸۷ سنت افزایش به ۷۸.۴۶ دلار رسید. این هفته برنت بیش از ۱ درصد و شاخص آمریکا حدود ۳ درصد افزایش یافت.

خطر یک درگیری بزرگ در خاورمیانه از قیمت نفت خام حمایت کرد

حزب‌الله روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در «اولین واکنش» خود به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی در جنوب لبنان، ده‌ها راکت به سمت شهری در شمال اسرائیل شلیک کرده است که مرگبارترین روز برای غیرنظامیان لبنانی در چهار ماه درگیری‌های مرزی است.

تهدیدات در دریای سرخ پس از اصابت موشک پرتاب شده از یمن به نفتکش هندی حامل نفت خام ادامه یافت.
قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در ماه ژانویه در بحبوحه افزایش بیش از حد انتظار در هزینه‌های خدمات افزایش یافت که می‌تواند نگرانی‌های تورمی را تشدید کند. با این حال، کاهش خرده فروشی این امیدواری را ایجاد کرد که بانک مرکزی به زودی کاهش نرخ بهره را آغاز کند، که می تواند تقاضای نفت را حمایت کند.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس NS Trading، بازوی اوراق بهادار نیسان (OTC: NSANY) گفت: “امیدها برای کاهش نرخ بهره ایالات متحده در روز پنجشنبه افزایش یافت، اما سرمایه گذاران اکنون در حال تعدیل موقعیت خود در انتظار یک آخر هفته طولانی (تعطیلات) هستند.” آمریکا.”
آژانس بین‌المللی انرژی روز پنجشنبه اعلام کرد رشد تقاضای جهانی نفت شتاب خود را از دست داده است و پیش‌بینی رشد خود را برای سال ۲۰۲۴ اصلاح کرد.
این آژانس انتظار دارد رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ به ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز کاهش یابد که تقریباً نصف رشد سال گذشته است که بخشی از آن به دلیل کاهش شدید مصرف چین است. پیش از این پیش بینی می شد که تقاضا در سال ۲۰۲۴ به ۱.۲۴ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارد که مصرف نفت در دو دهه آینده به افزایش خود ادامه دهد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش گسترده خود در روز جمعه اعلام کرد که شرکت‌های انرژی ایالات متحده در این هفته تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز طبیعی را برای دومین بار در سه هفته کاهش دادند.
پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا