ارزهای دیجیتال

نقش فناوری بلاکچین در حفاظت از اطلاعات انتخاباتی

به گزارش افق میهن، همزمان با انتخابات جهانی در سال ۲۰۲۴، نگرانی ها نسبت به انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده عمدتاً از طریق هوش مصنوعی (AI) افزایش یافته است.

در یک حادثه غیرعادی اخیر، یک تماس تلفنی با هوش مصنوعی با صدای جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، نگرانی‌هایی را در میان هزاران نفر در ایالات متحده در مورد تأثیر این فناوری برانگیخت. یافته‌های گزارش ریسک‌های جهانی ۲۰۲۴ مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که اطلاعات نادرست احتمالاً در دو سال آینده به یکی از بزرگترین خطرات جهانی تبدیل خواهد شد.

فناوری بلاک چین به عنوان ابزاری برای تأیید اطلاعات

در حالی که انتشار اطلاعات نادرست یک تهدید بزرگ جهانی است، کارشناسان صنعت تاکید می کنند که فناوری بلاک چین می تواند نقش مهمی در مقابله با این چالش ایفا کند.

پل برودی، یکی از فعالان بلاک چین، در مصاحبه ای گفت که او نیز مانند بسیاری دیگر معتقد است که احتمالاً امسال رکوردهای جدیدی در اخبار جعلی ثبت خواهد شد.

او توضیح داد که با در نظر گرفتن این موضوع، EY یک راه حل ردیابی مبتنی بر بلاک چین به نام OpsChain را توسعه داده است که تنظیم اسناد را از طریق یک سری API امکان پذیر می کند.

استفاده بالقوه از بلاک چین توسط سازمان های دولتی

در حالی که پتانسیل راه حل های مبتنی بر بلاک چین واضح است، این سوال مطرح می شود که آیا سازمان های دولتی درگیر در برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف می خواهند از این فناوری استفاده کنند؟

در حالی که مبارزه با اطلاعات نادرست و حفاظت از اطلاعات انتخابات چالش‌هایی از جمله نیاز به فناوری کاربرپسند و توسعه استانداردها را به همراه دارد، تلاش‌های مشترک شرکت‌ها، ارائه‌دهندگان فناوری و تنظیم‌کننده‌ها در بسیاری از کشورها به مسیر امیدوارکننده‌ای اشاره دارد.

همانطور که چشم انداز دیجیتال به تکامل خود ادامه می دهد، ادغام بلاک چین، رمزنگاری و انگشت نگاری دیجیتال در بافت تأیید محتوا می تواند به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه آنلاین ما تبدیل شود و از صحت اطلاعات در انتخابات و فراتر از آن اطمینان حاصل کند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا