ترندهای روز

نمایش گوشی خم‌شونده موتورولا در MWC ۲۰۲۴؛ موبایلی که می‌تواند دور مچ دست بسته شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

موتورولا برای اولین بار در رویداد “Lenovo Tech World 23” از کانسپت موبایلی با قابلیت خم شدن دور مچ رونمایی کرد. اکنون این مفهوم به واقعیت نزدیکتر شده است و می توان آن را از نزدیک در کنگره جهانی موبایل مشاهده کرد.

بر اساس گزارشی که توسط Android Authority منتشر شده است، موتورولا “نمایشگر تطبیقی” گوشی جدید خود را در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته است. البته این کانسپت همچنان برای نمایش اولیه است و نباید انتظار داشت که به این زودی در بازار شاهد آن باشیم. به عبارت دیگر، هدف از مفهوم این گوشی این است که کاربران بدانند اگر بتوانند گوشی خود را دور مچ خود خم کنند، چه اتفاقی می‌افتد.

مفهوم گوشی تاشو موتورولا

اطلاعات زیادی از این گوشی در دست نیست و موتورولا فقط می خواهد قابلیت های خم شدن این گوشی را به کاربران نشان دهد. اندازه صفحه نمایش این گوشی ۶.۹ اینچ و از پنل POLED بر پایه پلاستیک تشکیل شده است. از نمای جلو، ظاهر گوشی تفاوت چندانی با گوشی های معمولی ندارد و فقط کمی کشیده به نظر می رسد. اما تفاوت این گوشی در واقع در پنل پشتی آن است.

پنل پشتی گوشی از چند قسمت با نوعی متریال نرم بافته شده که البته منطقی به نظر می رسد; زیرا اگر مانند گوشی های معمولی در آن از پلاستیک یا فلز استفاده می شد، قابل خم شدن نبود. از آنجایی که این گوشی چندین لولا دارد، می توانید آن را به روش های مختلف خم کنید. به عنوان مثال، می توانید آن را خم کنید تا روی میز قرار گیرد و فیلمی را روی آن تماشا کنید. البته در این صورت ویدیو حجم کمی خواهد داشت.

همچنین می توانید این گوشی را دور مچ خود بپیچید و آن را به یک ساعت هوشمند بزرگ تبدیل کنید. البته برای اینکه گوشی به طور کامل دور مچ شما ثابت بماند، ابتدا باید یک دستبند مغناطیسی جداگانه برای اتصال گوشی به آن ببندید. بر اساس گزارش ها، موتورولا هنوز برای حالت خمیده ساخته نشده است.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که خم کردن گوشی به دور مچ چه کاربردی می تواند داشته باشد. زیرا این گوشی بزرگتر از آن است که یک ساعت هوشمند باشد. همچنین لایه نرم پنل پشتی عرق و آب را به خود جذب می کند و موتورولا نگفته است که برای دفع این رطوبت چه راه حلی نیاز است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا