اخبار اقتصاد ایران

نگاهی به درآمد تعزیرات/ هشدار به تاکسی‌های اینترنتی بابت گزینه «عجله دارم» :: افق میهن

سازمان تعزیرات به تاکسی های اینترنتی نسبت به استفاده از گزینه «عجله دارم» هشدار داد و اعلام کرد در اسرع وقت این گزینه را حذف کنند. در غیر این صورت جریمه خواهند شد. در ۱۰ ماهه امسال بر اساس اطلاعات رسمی این سازمان بر اساس موارد قطعی محکومیت بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال درآمد داشته است.

به گزارش افق میهن، امروز دوشنبه شانزدهم است بهمن ۱۴۰۲; محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد پرونده ها در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز ۱۳ هزار و ۷۵۰ مورد بوده که ۳۹ مورد کاهش داشته است. درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۵۸۵ هزار و ۶۳۸ پرونده در حوزه های کالا و خدمات، سلامت، قاچاق کالا و ارز ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲، ۲۹ هزار و ۲۳۱ فقره پرونده در حوزه های کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز ثبت شده که نسبت به مدت مشابه ۶۵ درصد افزایش داشته است. دوره سال قبل
دریافت شده توسط سازمان تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در این ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳۹ هزار میلیارد ریال از احکام صادره اجرا شده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال در حوزه کالا و خدمات، بیش از یک هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت و بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال در قاچاق کالا و ارز و در مجموع بیش از بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال از محل محکومیت ها دریافت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.
استرداد اموال مردم

اسفنانی درباره تخلفات پزشکان و خودروسازان گفت: تخلفاتی در هر دو گروه گزارش شده است. هر دو گروه خودروسازان در صورت تخلف گران فروشی علاوه بر مجازات نقدی وجوه را به مردم بازگردانند. در صورت تخلف پزشکان باید اموال مسترد شود.

به گفته وی، برخی از پزشکان مبالغ تعیین شده را رعایت نکرده و مبالغی را به صورت نقد، سکه، ارز و دلار زیر میز و به حساب اشخاص ثالث واریز کرده اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات تاکید کرد: احکام صادره در تعزیرات باید قابل اجرا باشد و اجرای آن مطابق اجرای احکام دادگاه است و ممکن است شامل مصادره اموال محکوم علیه نیز باشد.
تخلفات مکرر

اسفنانی در مورد تخلفات مکرر گفت: عمده تخلفات مکرر گران فروشی و کم فروشی و کلاهبرداری است. البته ممکن است در برخی موارد متفاوت باشد. به جز عدم درج قیمت، معمولاً بیشترین تخلف گران فروشی است.

وی افزود: متاسفانه عدم درج قیمت همچنان در رتبه اول تخلفات قرار دارد که واقعا کارایی چندانی ندارد و ۳۱ درصد از تخلفات اعلام شده از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مربوط به این حوزه بوده است. پس از آن گران فروشی و عدم صدور فاکتور در رتبه های بعدی قرار دارد.
هشدار جدی به تاکسی های اینترنتی

سخنگوی سازمان تعزیرات به هشدار جدی این سازمان به تاکسی های اینترنتی اشاره کرد و گفت: گزینه «عجله دارم» در تاکسی های اینترنتی مصداق بارز شارژ و اضافه شارژ است. گزینه «عجله دارم» نه مسافر را زودتر به مقصد می رساند و نه خدمات اضافی به مردم ارائه می دهد، بنابراین تخلف است. اکیداً پیشنهاد می کنم تاکسی های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و در خدماتی که دریافت می کنند برای مردم مشکل ایجاد نکنند. در صورت احراز تخلف گران فروشی، رئیس شعبه حق دارد به لوله کش واحد مربوطه سفارش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا