اخبار بورس

نگاه ویژه شرکت فولاد شادگان به صادرات/ مراحل ورود به بازار سرمایه را بررسی می‌کنیم

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت:

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: نگرش ویژه ای به صادرات داریم.با توجه به نزدیک بودن شرکت فولاد شادگان به آب های آزاد، در هلدینگ فولاد خوزستان مقرر شد بخش صادراتی هلدینگ فولاد خوزستان به عهده هلدینگ فولاد خوزستان قرار گیرد. شرکت فولاد شادگان سقوط می کند.

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت فولاد شادگان در خصوص واحد تولید فولاد این شرکت گفت: هفته گذشته با انجام اولین قوس، فاز اول راه اندازی واحد تولید فولاد را آغاز کردیم. حجم عظیمی از کار انجام شد که برای بسیاری از متخصصان باورنکردنی بود.

وی افزود: همه این تلاش ها دست به دست هم داد تا مقدمات راه اندازی فاز اول کارخانه فولاد فراهم شود. امیدواریم تا پایان سال با تلاش شبانه روزی همکاران به فاز راه اندازی واحد تولید فولاد برسیم تا سال آینده شمش فولاد شادگان در بازار عرضه شود.

کهزاد در پاسخ به خبرنگار افق میهنوی در خصوص ورود شرکت فولاد شادگان به بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه فولاد شادگان پروژه های زیادی را با سرمایه حدود ۴۰۰ میلیون یورو اجرا کرده که باید در افق ۱۴۰۵ به بهره برداری برسد، از این امر منصرف شده ایم. ریزن یک کارگروه برای افزایش سرمایه تاسیس کرد. از تمامی منابع ممکن مانند فروش اوراق قرضه و ورود به بازار سرمایه، مشارکت تجاری، جذب منابع مالی خارجی و … از جمله منابعی هستند که در این بسته مد نظر داریم. کارگروه ما علاوه بر بررسی جامع هزینه سرمایه را نیز بررسی می کند و پس از جمع بندی نهایی تصمیم می گیرد که از چه منابعی سرمایه جذب کنیم. ما همچنین نیروگاه را به عنوان یک BOT توسعه خواهیم داد.

در نظر داشتیم فاز اول پروژه فولاد را با ۸۰۰ هزار تن بیلت تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم. همچنین برخی از تجهیزات ذوب فاز توسعه را با ظرفیت ۱۲۰۰۰۰۰ تن اسلب عریض خریداری کردیم. ما همچنین خط ریخته گری و تجهیزات کمکی را ارائه می دهیم. پیشنهادها را دریافت می کنیم و در نیمه اول آذر ماه برنده را مشخص می کنیم تا بتوانیم اجرای آنها را آغاز کنیم.

مدیرعامل فولاد شادگان درباره صادرات این شرکت اظهار داشت: نگرش ویژه ای به صادرات داریم.با توجه به نزدیک بودن شرکت فولاد شادگان به آب های آزاد، در هلدینگ فولاد خوزستان مقرر شد بخش صادراتی فولاد خوزستان انجام شود. هلدینگ مسئول سقوط شرکت فولاد شادگان خواهد بود. ما روی بحث صادرات تمرکز خواهیم کرد.

کهزادی در خصوص تاثیر فولاد شادگان در اشتغال استان گفت: فولاد شادگان با ظرفیت ۲ میلیون تن حدود ۲۰۰۰ شغل مستقیم در کارخانه های بازیافت مستقیم، تاسیسات کمکی و فولادسازی ایجاد می کند. همانطور که می دانید در صنعت فولاد برای هر شغل مستقیم بین ۵ تا ۶ شغل غیر مستقیم وجود دارد. بنابراین فولاد شادگان و ادارات توسعه آن می توانند ۱۲۰۰۰ شغل را بر عهده بگیرند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا