ارزهای دیجیتال

هاوینگ بیت کوین / آیا رشد ۶۰۰ درصدی در راه است؟

به گزارش افق میهن، زمان کوتاهی تا نصف شدن مهم بیت کوین باقی مانده است. نصف شدن بیت کوین تاریخی است که در آن پاداش استخراج بیت کوین نصف می شود. اهمیت این رویداد برای اقتصاد جهانی به حدی است که تحلیلگران و مفسران بازار را بر آن داشته تا نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشند. در این گزارش به نکاتی می پردازیم که این رویداد را از گذشته متمایز می کند و سرمایه گذاران و معامله گران باید به آن توجه کنند.

تفاوت بین رویداد نصف شدن بیت کوین ۲۰۲۴ با گذشته

بازار بیت کوین در سه دوره گذشته رویداد نصف شدن، نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. اما ماهیت بازارهای مالی غیرقابل پیش بینی بودن آنهاست. شما نمی توانید یک مسیر یا مقصد منحصر به فرد برای آن تعیین کنید. عوامل و دلایل متعددی بر نحوه عملکرد قیمت ها تأثیر می گذارد. با این حال، می توان شباهت ها و شباهت هایی بین حال و گذشته پیدا کرد که به عنوان چراغ راه ما در آینده باشد.

قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته همه را شگفت زده کرده است. شکستن پی در پی رکوردها تنها بیرونی ترین پوسته این پازل پیچیده است. در سه دوره گذشته نصف شدن بیت کوین، نمودار قیمت ابتدا کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و سپس بالاترین بلندمدت خود را شکست. مشکل اینجاست که نمی توان با قاطعیت گفت که چنین چیزی دوباره تکرار خواهد شد. انتظار رشد و افزایش شدید قیمت بیت کوین غیرممکن است. البته همه چیز ممکن است. اما بر اساس این اصل، باید استراتژی معاملاتی خود را با جزئیات بیشتری تعیین کنید.

عوامل متعددی وجود دارد که گذشته را از حال متمایز می کند. این عوامل لزوماً در چارچوب فنی بازارهای مالی گنجانده نمی شوند. با این حال، وجوه قابل معامله در صرافی بیت کوین یکی از تاثیرگذارترین و کلیدی ترین تمایزهای این نصف شدن بیت کوین است.

عوامل موثر بر بازار بیت کوین

برای شناسایی روند قیمت بیت کوین، باید به پیشینه این روند توجه بیشتری داشته باشیم. پس از رکورد قیمت بیت کوین، شاهد کاهش و اصلاحات پیش بینی شده بودیم. می توان گفت پس از یک رالی صعودی باید به بازار زمان استراحت داد تا برای حرکت بعدی آماده شود.

بازار بیت کوین نسبت به گذشته تحت تأثیر یک عامل مهم تغییر کرده است. حدود ۷۰ درصد از کل مقدار عرضه شده در اختیار دارندگان بلندمدت بیت کوین است. این بدان معناست که حدود ۱۴ میلیون بیت کوین به طور دائم در دسترس سرمایه گذاران بلند مدت است.

اما با ورود صندوق های قابل معامله در بورس، روند معکوس محسوسی در بازار مشاهده می شود. امروزه، وجوه قابل معامله در مبادلات، عرضه بیت کوین بیشتری را از بازار جذب می کنند که استخراج کنندگان می توانند عرضه کنند. این امر منجر به کمبود بیت کوین می شود که قیمت آن را افزایش می دهد.

آیا ۶۰۰ درصد سود دارد؟

با نزدیک شدن به نصف شدن سکه در کمتر از دو هفته، شاهد نوسانات کمتری نسبت به گذشته است. این بدان معناست که نوسانات بازار در نزدیکی این رویداد در سطوح بالاتری نسبت به گذشته بوده است.

به نظر می رسد جهت گیری بازار در دست صاحبان بلندمدت بازار باشد. کسانی که منتظر نصف شدن هستند تا ثروتشان چند برابر شود. اما نمی توان با این نگاه سنتی منتظر این رویداد بود. آنها نمی توانند صبر کنند تا قیمت ۶۰۰ درصد افزایش یابد. رشدی که در گذشته پس از نصف شدن بیت کوین حتی قوی تر از آن را شاهد بودیم. این استراتژی خیلی ساده است. بازار بیت کوین پیچیدگی های خاص خود را دارد. پیش بینی های ساده احتمال شکست را افزایش می دهند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.

سلب مسئولیتهمانطور که برای همه روشن است، انعقاد معاملات در هر بازاری نیازمند دانش و تجربه کافی است. این گزارش افق میهن صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی را برای هر نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا