فرهنگ و هنر

همه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران بیمه می‌شوند :: افق میهن

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: طبق توافق این سازمان با صندوق اعتباری هنر، تمامی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران بدون پوشش بیمه ای می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی قرار گیرند.

به گزارش افق میهن، قرارداد بیمه های توافقی اعم از بیمه توافقی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در اجرای ماده یک قانون تامین اجتماعی و در راستای تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی با سازمان های مختلف منعقد می شود. ، انجمن های صنفی، مراکز و موسسات.

بر اساس این گزارش، بیمه های مورد توافق، اختیاری بوده و مشمولان می توانند با اخذ معرفی نامه از مراجع مربوطه، نسبت به دریافت حمایت های قانونی از قبیل بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان، درمان (بدون سرانه درمان و فرانشیز)، کمک هزینه ازدواج اقدام کنند. موسسه و مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه. ، کمک هزینه پروتز و اروتیزاسیون، کمک هزینه جنازه و کمک هزینه سفر برای بیمار و همراه.

این گزارش حاکی از آن است که حداکثر سن متقاضیان بیمه توافقی ۵۰ سال است و در صورتی که متقاضیان دارای سابقه قبلی پرداخت حق بیمه قابل قبول سازمان تامین اجتماعی باشند، معادل سابقه قبلی پرداخت حق بیمه این مورد را درج نمایند. نوع بیمه به سقف سنی مجاز (۵۰ سال) اضافه می شود. و در صورت احراز شرایط به عنوان واجد شرایط پذیرفته می شود. شروع پرداخت بیمه هر یک از مشمولان از تاریخ ثبت معرفی نامه با رعایت تاریخ درج خواهد بود. مشمولان در صورت واجد شرایط بودن در آزمون های قبل از پرداخت بیمه، با معرفی نامه تامین اجتماعی قبل از پرداخت حق بیمه مورد بررسی قرار می گیرند و توان جسمی و روحی آنها بر اساس ضوابط مقرر سنجیده می شود.

نرخ حق بیمه در بیمه توافق شده ۲۷ درصد دستمزد یا درآمد به عنوان مبنای کسر حق بیمه و دستمزد پایه به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران ۱/۳ برابر حداقل است. مزد مصوب شورای عالی کار و متقاضیان می توانند دستمزد را مبنای پرداخت حق بیمه قرار دهند. درخواست بین ۱/۳ برابر حداقل و حداکثر حقوق مصوب در زمان ثبت نام معرفی نامه اخذ شده از صندوق اعتباری هنر.

این گروه از بیمه شدگان نیز مانند سایر بیمه شدگان باید حداکثر تا آخرین روز ماه بعد مبلغ حق بیمه هر ماه را پرداخت کنند.

لازم به ذکر است انعقاد قرارداد بیمه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در اجرای توافقات قبلی و در چارچوب مقررات بیمه ای صاحبان آثار هنری و مشاغل آزاد با معرفی صندوق اعتباری هنر امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا