اقتصاد جهان

همکاری اعضای اوپک پلاس برای ثبات بازار نفت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از وزارت نفت، بر اساس اطلاعیه دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سی و ششمین نشست وزرای نفت و انرژی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک روز پنجشنبه برگزار شد. , ۹ دسامبر از طریق ویدئو کنفرانس .

در این نشست، اعضای اوپک پلاس از درخواست الکساندر سیلویرا اولویرا، وزیر معادن و انرژی برزیل برای اجازه دادن به این کشور برای پیوستن به منشور همکاری اوپک و غیراوپک (ائتلاف اوپک پلاس) از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ ژانویه ۱۴۰۲) استقبال کردند. ). پیوستن. .

در این نشست همچنین بر تعهد مستمر کشورهای شرکت کننده در اعلامیه همکاری (DoC) برای تضمین ثبات و تعادل بازار نفت تاکید شد.

با توجه به شرایط فعلی بازارهای جهانی نفت خام در این نشست:

۱. بر اساس چارچوب توافقنامه همکاری امضا شده در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ (شنبه، ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶) و تایید در جلسات بعدی، از جمله سی و پنجمین اجلاس وزرای نفت و انرژی اوپک و غیراوپک در ۴ ژوئن ۲۰۲۳ ( ۱۴ ژوئن ۱۴۰۲) و در عین حال منشور همکاری اوپک و غیراوپک را که در ۲ ژوئیه ۲۰۱۹ (سه شنبه ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۸) امضا شد، برجسته کرد.

۲. یادآور شد که بر اساس تصمیم سی و پنجمین اجلاس وزرای نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس، ارزیابی سه منبع مستقل «آی اچ اس»، «وود مکنزی» و «ریستاد انرژی» برای میانگین تولید. از جمله کشورها آنگولا، کنگو و نیجریه در سال ۲۰۲۴ هستند. تقویم به این صورت است:

آنگولا یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز

کنگو ۲۷۷۰۰۰ بشکه در روز

نیجریه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز.

۳. مقرر شد سی و هفتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۱ ژوئن ۱۴۰۳) در وین برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا