محیط زیست

همکاری ایران و ارمنستان برای رفع آلودگی رود ارس

به گزارش خبرگزاری افق میهن و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، اولین جلسه روسای هیئت ها و گروه های کارشناسی نقشه راه بی خطرسازی رودخانه ارس زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست از چهاردهم لغایت شانزدهم اسفند در منطقه جلفا با همکاری وزارت سکوتاداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی و حضور کلیه متولیان قانونی موضوع در سطح ملی و استانی (وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، استانداری، استان آذربایجان شرقی و وزارت کشور) در حال برگزاری است. .

به منظور. واسه اینکه. برای اینکه اجرای سند ۲۵ هیئت عالی رتبه از ادارات مختلف دولت جمهوری ارمنستان (وزارت محیط زیست و وزارت مدیریت و امور زیربنایی) برگزاری جلسات سه گروه معادن، نظارت و نظارت کنید و نظارت انجام خواهد شد.

هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست ایرج حشمتی – معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست – همراهی – مصاحبت هیئت معادن جمهوری ارمنستان آگاریک در مرز دو کشور بازدید و ملاقات به طور مشترک برگزار می شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه، اقدامات مشترک دو کشور در سال های گذشته به ویژه تصویب نقشه راه جلوگیری از ورود آلودگی به رودخانه ارس در بیست و پنجمین اجلاس را گام مهمی دانست. در حل مشکل و توسعه وی افزایش روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان را مورد توجه قرار داد.

حشمتی با قدردانی از میزبانی ارمنستان از سفر مشترک گروه های کارشناسی دو کشور، گزارشی از اقدامات انجام شده از زمان امضای سند ارائه کرد و بر تشکیل کارگروه ملی برای اجرای سند و استفاده از این سند تاکید کرد. ظرفیت کارشناسان داخلی با هماهنگی نهادهای عالی اجرایی- نظارتی کشور. استفاده از بهترین ظرفیت های تخصصی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری منظم جلسات کارگروه اجرای سند جهت برنامه ریزی اقدامات آتی تاکید کرد.

همچنین گابریلیان – معاون وزیر محیط زیست ارمنستان – بر تعهد این کشور مشکلات زیست محیطی را حل می کند معادن ارمنستان بر اهمیت حفظ سلامت منابع آبی تاکید و اشاره کرد و تصریح کرد: هر دو طرف مسائل مشترک را به راحتی حل خواهند کرد.

در ادامه تیم های متخصص از دو کشور در هر سه گروه معادن، نظارت و نظارت کنید و نظارت بر بحث و تبادل نظر کارشناسی ارشد با توجه با توجه به اهمیت موضوع معدن، روسای هیأت های دو کشور در نشست گروه کارشناسان معدنی حضور یافتند و مباحث را رهبری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا