اقتصاد جهان

هند خرید نفت روسیه از نفتکش های تحریم شده را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، تمامی پالایشگاه های هند در حال حاضر به دلیل تحریم های آمریکا از پذیرش نفت خام روسیه که توسط نفتکش های ساوکامفلات حمل می شود، خودداری می کنند. به این ترتیب، تجارتی که از زمان حمله روسیه به اوکراین در دو سال گذشته شکوفا شده، پیچیده تر می شود.
پالایشگاه های خصوصی و دولتی در هند، از جمله بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور، دیگر محموله های نفت روسیه را با استفاده از نفتکش های Savcomflat دریافت نخواهند کرد. این پالایشگاه ها مالکیت هر کشتی را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که متعلق به این شرکت یا سایر گروه های تحریم شده نیست.
ماه گذشته، در دومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد، از جمله تحریم هایی علیه اپراتور نفتکش ساوکامفلات و چندین نفتکش متعلق به آن شرکت روسی.
به گفته برخی منابع، صنایع Reliance، بزرگترین پالایشگاه هند، خرید نفت خام از روسیه را که با نفتکش های متعلق به شرکت حمل می شود، متوقف کرده است.
پالایشگاه های هندی نگرانند تحریم های جدید حمل و نقل نفت از روسیه را با استفاده از کشتی های غیرمجاز دشوارتر کند و هزینه های حمل و نقل را افزایش دهد و حاشیه سود را کاهش دهد.
به گفته یک مقام دولت هند، این کشور به خرید نفت روسیه ادامه خواهد داد، اما تنها در صورتی که زیر سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه گروه هفت فروخته شود و با کشتی های غیرمجاز حمل شود.
حتی قبل از تحریم های جدید آمریکا، حاشیه سود در پالایشگاه های دولتی هند به دلیل دسترسی دشوار به نفت خام روسیه و افزایش نرخ حمل و نقل به دلیل بحران دریای سرخ کاهش یافته بود.
انتهای پیام/۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا