اخبار اقتصاد ایران

هنر روابط‌عمومی و دانش تخصصی لازمه دفاع از دستاوردهای اقتصادی است :: افق میهن

یکی از اعضای هیات مدیره بانک صادرات ایران، تسلط توامان بر مسائل اقتصادی و رسانه ای را رمز موفقیت مدیریت روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای انعکاس مناسب دستاوردهای این وزارتخانه در رسانه دانست. محیط.

به گزارش افق میهن، یاسر مرادی در نشست مدیران روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شد، برخی الزامات را تشریح کرد. و ضرورت های برخورد تخصصی و علمی در فضای رسانه ای و خواستار استفاده از ابزارهای نوین اطلاع رسانی و همچنین تلفیق هنر روابط عمومی و دانش تخصصی اقتصادی برای مقابله با جریان های بد رسانه ای در حوزه اقتصاد شد.

نشست مدیران روابط عمومی وزارت دارایی و امور اقتصادی.JPG

وی در این دیدار که با حضور مسئولان وزارت اقتصاد و مدیران ارشد روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، از زحمات این مجموعه ها در انعکاس دستاوردهای این وزارتخانه قدردانی کرد و گفت: حوزه روابط عمومی وزارت اقتصاد بر خلاف سایر وزارتخانه ها کار کاملی است. تخصصی است و همان قدر که باید از مسائل رسانه و اخبار، روابط عمومی و هنرهای آن اطلاع داشته باشیم، باید به مسائل اقتصادی کشور هم تسلط داشته باشیم. اگر مسائل اقتصادی را ندانیم و اطلاعات تخصصی اقتصادی را ندانیم، قطعاً درک درستی از موضوع نخواهیم داشت و طبیعتاً به مردم اطلاع رسانی درستی نمی شود.

مرادی تاکید کرد: اطلاع رسانی دیگر مانند گذشته نیست و پاسخگویی و واکنش به اخبار به صورت آنی انجام می شود و به سرعت در فضای رسانه ای منعکس می شود. زمانی که اخبار به اشتباه در ذهن افراد قرار می گیرد، تکذیب یا رد آن خبر تنها مورد توجه ۱۰ درصد مردم و مخاطبان قرار می گیرد، بنابراین واکنش به موقع و به موقع به اخبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر قرار است جریان سازی در سطح رسانه ها اتفاق بیفتد، با توجه به تسلط مدیران روابط عمومی زیرمجموعه های وزارت اقتصاد بر مسائل اقتصادی، باید سرعت کافی و اقدام به موقع در این زمینه صورت گیرد تا فرصتی برای این امر فراهم نشود. اخبار نادرست جریان می یابد و در صورت غفلت از آن زمان کافی داده می شود. هیچ غرامتی وجود ندارد. تشریفات اداری نباید مانع از سرعت عمل در این زمینه شود.

یکی از اعضای هیات مدیره بانک صادرات ایران تصریح کرد: آمار عملکرد موجود در وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر مسئولان کشور حاکی از موفقیت های بزرگ در بسیاری از عرصه های اقتصادی است، اما آنچه را که مردم به طور مستقیم لمس می کنند موثرتر است.

اطلاع رسانی در زیرمجموعه های وزارت اقتصاد ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد و لازم است به موقع اطلاع رسانی شود تا از اطلاعات نادرست و مغرضانه رسانه های بیگانه جلوگیری شود. بنابراین جریان اولیه برای معرفی یک بخشنامه و دستاورد جدید بسیار مهم است.

مرادی استفاده از ابزارهای مختلف و مدرن اطلاع رسانی از جمله فیلم، ویدئو، موشن گرافیک و سایر امکانات را در کنار روش های معمول خبر نویسی مورد تاکید قرار داد و افزود: برای خنثی سازی سوء استفاده رسانه ای نیازمند هوشیاری ۲۴ ساعته و اقدام به موقع هستیم. ” مسیر را نباید اسیر اخبار بی اهمیت کرد و هر خبری ارزش پاسخگویی را ندارد و باید نادیده گرفته شود.

عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اطلاع رسانی دستاوردها و موفقیت های دولت اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا