فناوری

هوای اصفهان بارانی می‌شود/ ثبت دمای ۱۲ درجه زیر صفر در استان

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی امروز نشان از پایداری وضعیت جوی استان دارد.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی این مدت در اکثر مناطق استان طی روز شنبه ۱۶ صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود. دی این ماه در اکثر مناطق با گذر موج شمالی پیش بینی می شود. گاهی اوقات افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهد بود. و در نیمه شمالی بارش پراکنده باران و برف شدید پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان ایفهان درباره فعالیت سامانه بارشی از شنبه تا اوایل یکشنبه ۲۶ آذرماه در استان گفت: فعالیت این سامانه با بارش پراکنده باران و در مناطق مرتفع برف است. باد شدید، آلودگی مه و کاهش دید افقی. در نیمه شمالی استان با کاهش نسبی دما همراه است.

وی به فعالیت سامانه بارشی در شهرستان های کاشان اشاره کرد آران و بیدگل، میم، نطنز، خوروبیابانک، با درودانارک، چوپانان، مهاباد، اردستان و زواره، لغزنده بودن سطح جاده ها به ویژه در گردنه های کوهستانی، تشکیل رگبار برف محلی، احتمال وقوع رگبار برف را احتمال داد. آب گرفتگی محدودیت معابر عمومی، آسیب به سازه های موقت از جمله خطرات سامانه مذکور است.

حاج بابایی تصریح کرد: احتیاط در ترافیک، پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفگیر و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در مناطق سردسیر، خودداری از فعالیت های کوهنوردی، آماده سازی جاده برای برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر در صورت لزوم، مقاومت سازه های موقت توصیه می شود.

وی با بیان اینکه تغییرات دمایی در ۲۴ ساعت آینده قابل توجه نخواهد بود، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات به ۱۸ درجه سانتی گراد و کمینه دما فردا صبح به ۲ درجه می رسد.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و ما بودیم میاندشت با حداقل دمای ۱۲- درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا