ورزشی

واکنش جواد نکونام به شهادت ابراهیم رئیسی/ علاقه قلبی به امام‌زاده صالح دارم و همیشه قبل از تمام مسابقات باشگاهی و ملی به آنجا می‌روم/ دوست ندارم کسی بداند یا علنی کاری را انجام دهم

جواد نکونام درباره درگذشت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی روز یکشنبه گفت: باید شهادت رئیس جمهور و یارانش را تسلیت بگویم. خبر بدی برای همه بود. منتظر خانواده این عزیزان هستم.

وی درباره آخرین وضعیت استقلال تصریح کرد: امروز آماده رفتن به مازندران بودیم که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کردند که مسابقات به دلیل اتفاق افتاده به تعویق افتاده است. طبق برنامه جدیدی که اعلام کردند، روز جمعه باید به مصاف نساجی برویم. شرایط تیم خوب است و تمرینات خود را به طور منظم برگزار می کنیم. ما سه بازی بسیار حساس و مهم داریم که تکلیف یک فصل تلاش ما را مشخص می کند. دوست داریم پایان این داستان برایمان شیرین باشد، چون سختی های زیادی را پشت سر گذاشتیم، اما تیم تا به اینجا کار بزرگی کرده است و از تک تک بازیکنان و اعضای تیم تشکر می کنم.

سرمربی استقلال ادامه داد: بارها گفته ام الان هم می گویم. بچه ها بالاتر از توانایی خود ظاهر شدند. در نقل و انتقالات تابستانی با تیم هایی که بسته بودند، همه فکر می کردند استقلال از رتبه سوم بالاتر نمی رود، اما تیم بزرگ خود را نشان داد و ثابت کرد که فقط پول و خرید ستاره تعیین کننده نیست، بلکه مهم این است که تو تیمی که خدا را می پرستد به لطف استقلال امسال یک تیم بود. هوادار ما در فصل جاری هم عظمت خود را نشان داد. امسال هواداران استقلال ما را از هر نظر شرمنده کردند و اگر بخواهم حرفم را بزنم می گویم برنده واقعی آن ها هستند. امسال هیچ وقت ما را تنها نگذاشتند. حرف نمی زدند و عمل می کردند. من از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم. به همه دانش آموختند. او مطمئناً در بازی های باقی مانده در کنار ما خواهد بود. خدا کند شرمنده آنها نباشیم.

نکونام در خصوص تقابل با نساجی مازندران، تیمی که پس از ۲۴ سال هدایت او به لیگ برتر صعود کرد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دیدارهای فصل ما است. تیم نساجی خیلی خوب است. ساکت الهامی سرمربی این تیم یکی از باتجربه ترین مربیان فوتبال ایران است و همیشه برای او احترام خاصی قائل هستم. تیم نساجی ریشه دار است و قطعا در لیگ برتر می ماند. این آرزوی قلبی من است چون همیشه با هواداران این تیم ارتباط نزدیکی داشته ام و خوشحالم که قرار است دوباره همدیگر را ببینیم.

وی درباره رابطه عاطفی که در فصل جاری با هواداران استقلال داشت، تصریح کرد: این فصل از هر نظر خاص بود. از روز اولی که به کمپ آمدم تا این لحظه. اخیرا ویدیویی بعد از گل دوم این تیم به ذوب آهن دیدم که به معنای واقعی کلمه من را تکان داد و عصبانی ام کرد. من خودم طرفدار فوتبال بودم. ساعت ها سفر می کردم و ساعت ها در ورزشگاه می نشستم تا بازی های استقلال را ببینم. من هواداران را درک می کنم، زیرا من یکی از آنها هستم. امسال با کاری که کردند مسئولیت من و تیم دو چندان شد. شاید بعضی روزها خسته بودیم و کاری نداشتیم، اما این هواداران بودند که به ما انرژی دادند. خیلی وقت ها جلوی کمپ می آیند. یکی می گوید از سیستان آمده، یکی می گوید از مشهد و اهواز. از همه شهرها می آیند و این به خاطر بزرگی نام استقلال است. بارها به بازیکنانم گفته ام که فقط به عشق این هواداران و برای عظمت نام استقلال بجنگند. تا الان خوب بوده از اینجا به بعد انشالله خوب میشه.

ما فوتبالیست ها دیدگاه دیگری داریم. ببینید ما در فوتبال رقابت داریم. ممکن است در زمین فوتبال برای پیروزی بجنگیم و بجنگیم، اما خارج از زمین ما با هم دوست هستیم

نکونام با توجه به اینکه ارتباطش با پیشکسوتان استقلال صمیمی بود و بارها در تمرینات حضور داشتند، خاطرنشان کرد: شرمنده آنها هستم. معتقدم پیشکسوتان سرمایه استقلال هستند و باید در کنار باشگاه باشند و از تجربیات آنها استفاده شود. روز اولی که آمدم گفتم استقلال نیاز به اتحاد و همدلی دارد. اگر می‌خواهیم موفق باشیم، همه باید کنار هم باشیم و در مقابل کسانی که می‌خواهند ما را از هم جدا کنند، بایستیم. خدا را شکر پیشکسوتان باشگاه خیلی همراه من بودند و جا دارد اینجا از تک تک آنها تشکر کنم. آنها از هر نظر پشت من و تیم ایستادند و من برای آنها احترام خاصی قائل هستم. بارها حمایت آنها به تیم کمک کرد و باعث تشویق آنها شد. بارها نماز خواندند و به تمرین آمدند. آنها در فصل جاری نقش بسیار برجسته ای داشتند و من از آنها قدردانی می کنم.

رقبا در حال بستن تیم هستند و اخبار مختلفی از باشگاه های دیگر به گوش می رسد. سوال بعدی جواد نکونام این است که آیا استقلال هم وارد بازار نقل و انتقالات شده است و سرمربی استقلال گفت: در این مورد صحبت کرده ام. اساس ما حفظ و تمدید قرارداد بازیکنانی است که امسال برای استقلال بازی کردند. آنها مشکلات زیادی داشتند اما تسلیم نشدند و بالاتر از توانایی های خود جنگیدند. من یک مربی هستم و این چیزها را درک می کنم. مسابقه ای داشتیم که از دقیقه ۷۰ به بعد، ۴، ۵ بازیکن فشار آوردند، اما آنها در زمین ماندند و با تمام قدرت بازی کردند تا تیم ضربه نخورد. درست است که در این فصل سختی زیادی کشیدیم اما این اتفاقات زیبا را هم دیدیم و تجربه کردیم. من به داشتن چنین بازیکنانی افتخار می کنم. در مورد نقل و انتقالات هم باید بگویم که فعلا روی سه بازی باقی مانده تمرکز کرده ایم چون نمی خواهیم چیزی حواسمان را پرت کند. پس از پایان فصل بلافاصله کار خود را برای بستن تیم برای فصل جدید آغاز می کنیم.

وی درباره رقابت با حریفان و حساسیت های موجود تاکید کرد: ما فوتبالیست ها نگاه متفاوتی داریم. ببینید ما در فوتبال رقابت داریم. ممکن است در زمین فوتبال برای پیروزی بجنگیم و بجنگیم، اما خارج از زمین ما با هم دوست هستیم. وقتی نوبت به برد و باخت می رسد، بازیکنان و مربیان می خواهند برنده شوند. آنها می خواهند تیمشان سه امتیاز را کسب کند. اتفاقا این چیزها نشان از تعصب دارد و باید به فوتبال نگاه کرد. خلاصه اینکه ما فوتبالیست ها خارج از زمین دوست هستیم.

سرمربی استقلال درباره انتقال این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس و اتفاقات رخ داده در این باشگاه گفت: من مربی فقط برایم مهم است که کار تیمم به بهترین شکل ممکن و در فضایی آرام پیش برود. وقتی احساس می کنم مشکلی وجود دارد، نمی توانم ساکت بمانم، زیرا من مسئول هستم. در هر صورت هلدینگ تازه وارد شده است و نیاز به زمان دارد تا همه چیز را سامان دهد، اما نگاه مثبتی به باشگاه و هوادارانش دارد. بازیکنان نسبت به آینده باشگاه بسیار امیدوارتر هستند. استقلال برای سازماندهی خیلی کار دارد. زیرساخت ها باید ساخته شود. ما هنوز مشکل زمین تمرین داریم. کمپ دارای حداقل امکانات است. حل این مسائل زمان می برد. هدف هلدینگ ایجاد یک ساختار خوب است و من شخصا تا زمانی که در استقلال هستم کمک خواهم کرد تا بتوانیم به روز باشیم و امکاناتی در خور استقلال، نام استقلال، هلدینگ و هواداران داشته باشیم. در حال حاضر تمام تمرکز ما روی سه بازی آینده است. انشاالله با حفظ این آرامش بتوانیم به هدف خود برسیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چه زمانی تصمیم گرفت امامزاده خادم (ع) صالح باشد، گفت: اصلا دوست ندارم در مورد این مسائل صحبت کنم، چون مسائل شخصی و قلبی است. لطفا زیاد وارد این مسائل نشوید. در پاسخ به سوال شما فقط می توانم بگویم که حدود ۲۰ سال است که به امامزاده صالح می روم و دلم برایش می سوزد. از مربیان من چه خارجی یا ایرانی بپرسید، متوجه می شوید که من همیشه قبل از تمام مسابقات باشگاهی و ملی به آنجا می روم. من اعتقاداتم را دارم، اما نمی‌خواهم کسی چیزی را علنا ​​بداند یا انجام دهد. من هرگز دوست ندارم چیزی در رسانه ها نوشته شود. به هر حال عزیزان در امامزاده به من لطف داشتند و قبول کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا