ورزشی

واگذاری پرسپولیس به پنج بانک!

به نظر می رسد پس از ماه ها تلاش و پیگیری مستمر وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی، بالاخره مشکل بزرگ مالکیت مشترک دو تیم بزرگ پایتخت برطرف شده است تا سرخابی ها می تواند بدون هیچ مشکل و نگرانی برای مجوز حرفه ای اقدام کند.

طبق قوانین سخت گیرانه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال های اخیر داشته، مالکیت مشترک مجاری ها مانع بزرگی بر سر راه گرفتن مجوز حرفه ای بوده و حداقل یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس باید از زیر سایه مالکیت وزارت ورزش خارج شود، در غیر این صورت هر دو تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند.

در ماه های گذشته تلاش های زیادی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس انجام شد و در این زمینه مذاکرات متعددی با شرکت ها و نهادهای مختلف از جمله سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ خلیج فارس انجام شد که هیچ کدام به نتیجه نرسید. تا اینکه بانک ها به میدان آمدند. از بانک ملت و تجارت به عنوان صاحبان سرخابی ها نام برده شد که آن هم ناموفق بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، وزارت ورزش و جوانان در روزهای اخیر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را به مزایده گذاشته بودند، اما از آنجایی که خریدار برای این دو تیم اقدام نکرد، این مشکل تا امروز حل نشده بود. روشی جدید برای رفع مانع مالکیت مشترک دو تیم اعلام کردند

برنا نوشته است در حالی که ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در تعطیلات نوروزی برای واگذاری عرضه شده بود، نبود مشتری مانع از این اتفاق شد.

پس از این موضوع اعلام شد که باید ۸۱ درصد از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال عرضه شود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با واگذاری این دو باشگاه موافقت کند.

حالا اطلاعات جدید و دقیقی از انتقال باشگاه پرسپولیس به دست آمده است. به گفته منابع موثق، روز شنبه ۸۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در روزنامه ها درج می شود تا گام بلندی برای فروش این میزان سهام برداشته شود. سپس روز سوم اردیبهشت ۸۱ درصد از این به فروش می رسد. لازم به ذکر است که کنسرسیومی متشکل از پنج بانک این ۸۱ درصد را خریداری خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، یکی از این بانک ها اکثریت سهام (احتمالاً ۴۶ درصد) را در اختیار خواهد گرفت و ۳۵ درصد باقی مانده بین سایر بانک ها تقسیم می شود تا این مهم یعنی واگذاری باشگاه پرسپولیس در نهایت به پایان برسد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا