فناوری

وزیر اسرائیلی: عادی‌سازی روابط با عربستان حتی با وجود مخالفت با تشکیل کشور فلسطین هم، امکان‌پذیر است / نگرانی‌های امنیتی درباره ایران بر راه‌حل ۲ دولتی به عنوان بخشی از خواسته ریاض، ارجحیت پیدا خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شد که عادی سازی روابط با عربستان حتی در صورت مخالفت این رژیم با تشکیل کشور فلسطین امکان پذیر است.

الی کوهن، وزیر انرژی و وزیر امور خارجه سابق اسرائیل در مصاحبه با روزنامه تایمز اسرائیل مدعی شد که عادی سازی روابط با عربستان سعودی حتی در صورت مخالفت این رژیم با تشکیل کشور فلسطین امکان پذیر است.

کوهن در ادامه تصریح کرد: نگرانی‌های امنیتی در مورد محور ایران بر خواسته‌های ریاض مبنی بر اینکه راه‌حل دو کشور بخشی از توافق عادی‌سازی باشد، ارجحیت دارد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد: صلح با عربستان کاملاً ممکن است، جنگ ۷ اکتبر مردم را متوجه این واقعیت کرد که عربستان به اندازه اسرائیل – اگر نه بیشتر – به این صلح نیاز دارد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: (عربستان) در درجه اول از آمریکا تجهیزات برای مقابله با تهدید ایران دریافت خواهد کرد.

کوهن با اشاره به حمله سال ۲۰۱۹ به ۲ زیرساخت اصلی نفتی در «بقیق» و «خاریس» در ادامه اظهارات بی اساس خود مدعی شد: چه کسی چهار سال پیش به عربستان حمله کرد؟ ایران و حوثی ها

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه بار دیگر به نمایندگی از کشورش در داووس تاکید کرد که عادی سازی روابط با “اسرائیل” تنها با ثبات منطقه ای و حل مسئله فلسطین امکان پذیر است.

فیصل بن فرحان خاطرنشان کرد: وجود مسیر امن و غیرقابل بازگشت برای تشکیل دولت فلسطین تنها راه کسب منفعت است، زیرا ما نیازمند ایجاد ثبات هستیم و ثبات تنها از طریق حل مسئله فلسطین ایجاد می شود. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا