فناوری

وزیر دفاع انگلیس: مخالفت نتانیاهو با راهکار «دو دولتی» ناامید کننده است

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: وزیر دفاع انگلیس بر حمایت این کشور از راه حل «دو دولتی» برای حل مناقشه بین رژیم فلسطین و اسرائیل تاکید کرد و از مخالفت اخیر نتانیاهو با این راه حل انتقاد کرد.

گرانت شپس، وزیر دفاع بریتانیا، اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر رد تشکیل کشور مستقل فلسطینی را «ناامیدکننده» خواند و آن را رد کرد.

روزنامه آنلاین ایندیپندنت گزارش داد که شپس گفت که دولت بریتانیا “به شدت به ایده راه حل دو کشوری اعتقاد دارد” و “گزینه دیگری وجود ندارد”.

دولت ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از زمان آغاز جنگ غزه تا حد زیادی از انتقاد مستقیم از رژیم صهیونیستی پرهیز کرده است.

اما شپس به شدت از دیدگاه نتانیاهو در مورد استقلال فلسطین و اصرار او بر اینکه رژیم او باید کنترل امنیتی بر تمام این مناطق را در دست داشته باشد، انتقاد کرد.

او به اسکای نیوز گفت: شنیدن اینکه بنیامین نتانیاهو می گوید به راه حل دو کشوری اعتقاد ندارد، ناامیدکننده است.

وزیر دفاع انگلیس افزود: صادقانه بگویم تا جایی که من به یاد دارم این را در دوران فعالیت سیاسی خود گفته است. اما فکر نمی کنم تا زمانی که راه حل دو کشوری اجرا نشود، راه حلی پیدا نکنیم.

شپس با اشاره به اظهارات نتانیاهو در گفتگو با بی بی سی گفت: فلسطینی ها شایسته داشتن کشور فلسطین هستند. اسراییل نیز سزاوار این است که از توانایی های کامل برای دفاع از خود و دفاع از امنیت خود برخوردار باشد.

وی در این زمینه ادامه داد: در حال حاضر دیدگاه های متفاوتی در داخل دولت اسرائیل وجود دارد. بنابراین، ما بین دیدگاه های فردی و حمایت کلی خود از اسرائیل تمایز قائل هستیم.

نتانیاهو در پیامی که روز شنبه در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد خطاب به متحدانش از جمله آمریکا و انگلیس تاکید کرد که راه حل تشکیل دو دولت از دیدگاه او غیرقابل قبول است. وی نوشت: من در مورد کنترل کامل امنیتی اسرائیل بر کل منطقه اردن غربی سازش نمی کنم و این برخلاف یک کشور فلسطینی است.

این اظهارات در پی اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بیان شد که ابراز امیدواری کرد راه حل دو کشوری حتی با نخست وزیری نتانیاهو همچنان امکان پذیر است. .

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که نتانیاهو مخالف همه راه حل های دو دولت نیست.

اما دفتر نتانیاهو در بیانیه جدیدی اعلام کرد که نتانیاهو به بایدن گفته است: «پس از نابودی حماس، اسرائیل باید کنترل خود را بر غزه حفظ کند تا اطمینان حاصل شود که غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست و این یک الزام است که بنا به درخواست یک حماس در تضاد است. دولت فلسطین». دارد.”

وی در همین رابطه به اسکای نیوز گفت: ثروت یک ملت در دست همسایگان نیست، حق یک ملت و حق ملت فلسطین است.

علیرغم افزایش فشارها بر رژیم اسرائیل برای کاهش شدت اقدامات نظامی خود در غزه در پی افزایش تلفات و گسترش ویرانی، نتانیاهو وعده داده است که رژیم اسرائیل به حملات خود در غزه ادامه خواهد داد.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرد زمان آن فرا رسیده است که رژیم صهیونیستی از شدت اقدامات نظامی خود در غزه بکاهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا