بانک و بیمه

وصول ۵۴۰۰ میلیارد مطالبات بانکی از یک بدهکار کلان بانکی

به گزارش افق میهن، در اولین جلسه شورای معاونین در سال جدید، علی القاصی رئیس کل دادگستری تهران با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تسلیت شهادت جمعی از اهالی محترم مستشاران ایرانی در سوریه اعلام کردند: جنایات رژیم اشغالگر غزه در ماه‌های اخیر چهره شیطانی، شیطانی و ضدبشری این رژیم دروغین را برای همگان در سراسر جهان آشکار کرده و نقاب ماهیت واقعی آن را از بین برده است. با این حال، علیرغم ادعاهای پوچ غرب در زمینه حقوق بشر، شاهد تداوم حمایت های متنوع آمریکا و متحدانش از رژیم صهیونیستی کودک کش هستیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به پیام معنادار حضور چشمگیر و گسترده ملت های آگاه و بیدار در اقصی نقاط جهان در روز جهانی قدس، اذعان داشت: ملت شریف ایران اسلامی نیز بیزاری خود را از استکبار جهانی اعلام کردند. جهاني و نمايندگانش از جمله رژيم صهيونيستي، روز قدس با حضور گسترده و ميليوني خود اعلام كردند كه اين رژيم جعلي و حاميانش از باتلاقي كه در آن گرفتار شده اند، راهي نخواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود راهبردی تعیین شده است از سوی مقام معظم رهبری رهبری ق وه قوه قضاییه نیز در این خصوص به طور خاص مشارکت می کند که قوه قضاییه در سایر دستگاه ها، مخاطرات موجود در جهت اثرگذار مردم در امر جهش تولید راس و در حیطه است. وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود در جهت رفع این تصمیم‌گیری که در همین راستا، این موضوع به‌عنوان یک اولویت در دستور کار دادگست ری کل استان تهران قرار گرفته و پیگیری خواهد شد.

۱۹۳ اقدام برای دستیابی به اهداف ۸ گانه برنامه عملیاتی ۱۴۰۳
القاصی با اشاره به ابلاغ ۴۳ عنوان برنامه اقدام استان تهران در سال ۱۴۰۳ گفت: در مجموع ۱۹۳ اقدام برای تحقق ۸ هدف در برنامه اقدام سال نو در نظر گرفته شد.

وی افزود: به منظور پیگیری و نظارت بر اجرای ۴۳ عنوان از برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ در استان تهران، شورای برنامه ریزی متشکل از روسای واحدهای ستادی تشکیل می شود تا بر اجرای ۱۹۳ اقدام تحت عناوین برنامه های نوروزی نظارت و نظارت داشته باشد. برای رسیدن به ۸ هدف

القاصی در ادامه سخنان خود ضرورت مبارزه با فساد و ایجاد فضای سالم برای فعالیت های مشروع اقتصادی را از پیش نیازهای لازم برای اجرای راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: دستگاه قضایی در این زمینه گلوگاه های موجود را شناسایی می کند. فساد و در عین حال او اکنون مبارزه با پرونده های فساد را در دستور کار خود قرار داده و جلو می رود.

استرداد حق بیت المال در مورد یکی از بدهکاران بزرگ بانکی
در همین زمینه رئیس کل دادگستری استان تهران از اعاده حقوق بیت المال در پرونده یکی از بدهکاران کلان بانکی با نظارت مستمر دستگاه قضایی خبر داد و گفت: در یکی از پرونده های مربوط به بانک بزرگ. بدهکاران، فرد مورد اشاره از تسهیلات و اعتبارات اسنادی داخلی و یک فرد خارجی ذینفع بانک بوده که شخص مذکور به تعهدات خود عمل نکرده و موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان تهران قرار گرفت. در نهایت مطالبات کلان این بانک در سال گذشته بالغ بر ۵۴۰۰ میلیارد ریال وصول شد.

موارد عمده قاچاق سازمان یافته انسان نباید به تعویق بیفتد
رئیس کل دادگستری استان تهران «تجارت عمده فروشی و قاچاق سازمان یافته» را یکی از مصادیق آسیب به چرخه تولید برشمرد و تاکید کرد: متولیان امر در دستگاه های مختلف باید به مسئولیت ها و تکالیف قانونی خود در این حوزه و در دستگاه قضایی عمل کنند. همچنین کشف، تحقیق، تعقیب، محاکمه و صدور احکام پرونده‌های مرتبط با قاچاق جدی و سازمان‌یافته انسان باید نیازمند برنامه‌ریزی و توجه ویژه باشد تا رسیدگی به این نوع پرونده‌ها با تأخیر یا تأخیر مواجه نشود.

وی ضمن اشاره به تکمیل بروزرسانی سند تحول و تعالی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در ابتدای سال گذشته اهداف و اولویت ها در مجتمع قضایی استان تهران مطابق برنامه عملیاتی به میزان قابل توجهی تعریف و ترسیم شد. این اهداف به طور کامل محقق شده است اما تاکید می شود مدیران واحدهای قضایی استان تهران در حال تشخیص عملکرد مجموعه خود و تمرکز بر تقویت نقاط ضعف هستند.

القاصی در ادامه با تاکید بر لزوم پیگیری مستمر برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ توسط واحدهای ذیربط در دستگاه قضایی استان تهران، گفت: دادگستری استان تهران به عنوان پیشانی دستگاه قضایی در اجرای برنامه ها عمل می کند. مأموریت‌ها و مسئولیت‌های قانونی محوله باید همیشه سرمشق قوه قضائیه در سراسر کشور باشد و بر این اساس اجرای برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ به تأخیر نیفتد.

پیگیری اجرای قانون شوراهای حل اختلاف
رئیس کل دادگستری استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود از تلاش مجدانه مجتمع قضایی استان تهران برای اجرای هر چه بهتر قانون شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: تمرکز این قانون بیشتر بر روی دادگاه های صلح و بر همین اساس است. معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی موظف است در زمان انجام بررسی های لازم، تعیین تعداد پرونده های ارجاعی به محاکم صلح مجتمع قضایی استان تهران و کارشناسی لازم در زمینه زیرساخت های مربوطه برای ایجاد دادگاه های مذکور

تمرکز بر تعیین تخصیص پرونده های قدیمی و معوق است
وی در ادامه سخنان خود بار دیگر بر لزوم توجه ویژه به تعیین تخصیص پرونده های قدیمی و در حال رسیدگی در واحدهای قضایی استان تهران تاکید کرد و گفت: وظیفه دستگاه قضایی این نیست که رسیدگی به یک پرونده را برای چند نفر معطل کند. سال ها. البته وقوع اطاله دادرسی در تعیین تخصیص پرونده های قضایی علل مختلفی دارد که برخی از آنها خارج از سیستم قضایی بوده و بخشی از آن به سیستم قضایی و ارکان دخیل در آن از جمله کارشناسان مربوط می شود و در این زمینه تاکید کرد: روسای واحدهای قضایی ضمن احصای پرونده‌های پرونده‌های قدیمی‌تر و در دست رسیدگی و نظارت مستمر بر کلیه فرآیندهای موجود در آنها، اقدامات لازم را برای درج تخصیص این پرونده‌ها در دستور کار خود و بر این اساس «استخراج پرونده‌های قدیمی و در حال رسیدگی» انجام می‌دهند. . پرونده‌ها و «برنامه‌ریزی برای تعیین تخصیص پرونده‌های معلق» اولویت‌های بالای برنامه‌ها هستند.

القاصی همچنین تاکید کرد: روسای واحدهای قضایی با برنامه ریزی عملیاتی شعب با تعادل غیرعادی را به وضعیت عادی برسانند.

رئیس قاضی استان تهران در آخرین بخش از سخنان خود به «رعایت مصادیق حقوق عمومی» و «نظارت بر عملکرد نهادها و نهادها» به ویژه در حوزه «حفاظت از حقوق بیت المال» اشاره کرد. دو راهکار اساسی مجتمع قضایی استان تهران در سال جاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا