اقتصاد جهان

وضعیت مالی 99 درصد آمریکایی ها تا نیمه سال 2024 بدتر می شود

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بیزینس اینسایدر، بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان اعلام کرد که اکثر آمریکایی ها پس اندازهای انباشته شده در طول بحران کرونا را در ماه های آینده مصرف خواهند کرد. به این ترتیب شرایط مالی اکثر آمریکایی ها نسبت به سال ۲۰۱۹ بدتر خواهد شد.
مارکو کولانوویچ، تحلیلگر ارشد این بانک سرمایه گذاری، روز پنجشنبه در یادداشتی گفت که ۸۰ درصد از مصرف کنندگان که حدود دو سوم مصرف در ایالات متحده را تشکیل می دهند، پس انداز خود را که در قرنطینه ویروس کرونا انباشته شده اند، به پایان رسانده اند.
وی تاکید کرد که احتمالا تنها یک درصد از مصرف کنندگان آمریکایی با درآمد بالا نسبت به قبل از بحران کرونا وضعیت مالی بهتری دارند.

جی‌پی مورگان قبلاً تخمین زده بود که پس‌اندازهای اضافی در اوت ۲۰۲۱ به ۲.۱ تریلیون دلار رسیده است که ناشی از اقدامات محرک دولت است. از آن زمان، ذخایر مالی کاهش یافته و در ماه اکتبر تنها به ۱۴۸ میلیارد دلار رسیده است.
در یادداشت این بانک آمریکایی آمده است که مشکلات افراد مسن در نسل هزاره بیشتر از سایرین است.
این نسل که در دهه ۱۹۸۰ در آمریکا متولد شد و تأثیر بسزایی در اقتصاد این کشور داشت، نه تنها از بحران کرونا بلکه از بحران مالی سال ۲۰۰۸ نیز جان سالم به در برد.
این طوفان های اقتصادی در کنار افزایش هزینه های مراقبت از کودکان و تورم بالا، خرید خانه و پس انداز برای دوران بازنشستگی را برای این افراد دشوار کرده است.
انتهای پیام/۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا