ارزهای دیجیتال

وقتی بحران پایانی ندارد؛ مدیران در رویداد «حال کار» از ادامه فعالیت شرکت‌ها در دوران پساجنگ گفتند

این رویداد “کار فعلی -ahaad” امروز صبح با حمایت از مجموعه هایی مانند Chargon و Avat و Darik در سالن خیریه Ra’ad برگزار شد.

در روزهایی که پویایی و بقای شرکت ها در ایران با چالش های بی سابقه ای در دوره پس از جنگ روبرو می شوند ، رویداد “کار فعلی” با حمایت از مجموعه هایی مانند Chargon و Avat بر “داستان” متمرکز است.

چابکی در آخرین لحظه: اولین درس مقاومت

با توجه به فلسفه این رویداد ، Mojdeh Bagheri ، مدیر روابط عمومی Chargons ، تأکید کرد که ایده “انعطاف پذیری” با گذشت زمان توسعه یافته است و اکنون در پیری جنگ به مفهوم “چابکی و سرعت عمل” رسیده است. وی در یک روایت شخصی از این روند ، وی به از دست دادن یکی از سخنرانان در نود دقیقه به دلیل مشکلات پزشکی اشاره کرد و این یک نمونه برجسته از مدیریت موفقیت آمیز بحران است: “ما به سرعت جایگزین استاد دیگری شدیم. این چابکی و توانایی واکنش سریع دقیقاً همان چیزی است که باید در هر شرکت باشد.

آداب و رسوم ابهام ، قطب نما بقا در بحران های زنجیره ای

بهار گوهارین ، بنیانگذار دانشکده مربیگری خاورمیانه ، شرایط زندگی فعلی جهان را یک بحران ثابت توصیف کرد. برخلاف مدل های سنتی ، که بحران را به عنوان یک رویداد با یک شروع و پایان خاص می داند ، وی به هم افزایی و هماهنگ سازی بحران های بی شماری در ایران و جهان اشاره کرد: “بحران آب ، بحران استروم ، مجازات ها ، نوسانات نرخ ارز و غیره در مقابل مغازه های کشور است و از بسیاری از برنامه های استراتژی درخواست می کند.

گوهرین اظهار داشت که این وضعیت فقط برای ایران نیست و در سراسر جهان رخ داده است ، سه بعد برای “شعر” مدیران تحت این شرایط:
ایجاد شفافیت: وی به جای تدوین برنامه های بلند مدت ، یک استراتژی “۲ -Week -Horizon” ارائه داد و گفت: “ما باید ۵ هفته آینده ماموریت شماره -۱ سازمان را تعریف کنیم و با تمرکز کامل کار کنیم.”
کنترل مجدد: Gemin مدیران را ترغیب کرد که روی “منطقه کنترل” خود تمرکز کنند و گفت: “ما باید مباحث قابل کنترل مانند پیدا کردن مشتریان جدید یا بهبود خدمات از مشکلات غیرقابل کنترل مانند نرخ ارز را جدا کنیم. در این زمینه مدیران قابل اعتماد نظر خود را تغییر داده اند.”

تعامل انسانی: وی بر اهمیت “صمیمیت و هوش جمعی” در تیم ها تأکید کرد و افزود که تیم ها باید بدون ماسک با هم صحبت کنند.

فناوری ، ابزارهای مهم برای فساد و مقاومت سازمانی

ماهین محمد ، مدیرعامل New Chargon و مدیرعامل AVAT ، تجربه شخصی خود را در طول بحران ۶ روزه جنگ ابراز کرد. وی با توجه به ارتباطات اجباری از راه دور در طول جنگ اسرائیل ایران ، وی تأکید کرد که در صورت عدم وجود زیرساخت مناسب ، بسیاری از سازمان ها کاملاً کامل از کار از راه دور بودند. محمدی سرمایه گذاری های فناوری و زیرساخت ها را به عنوان یک روش اساسی برای بهبود مقاومت سازمان ها معرفی کرد و مقالات DILITS (یکی از معتبرترین شرکت های مدیریت در جهان) را به عنوان شواهدی از این توصیه ذکر کرد.

وی با توجه به دو ستون اصلی زیرساخت های فن آوری (ابزارهای تعاملی و زیرساختی) ، وی به افزایش چشمگیر استفاده از پلتفرم AVAT در دو بحران روزانه اخیر ایران اشاره کرد و گفت: این تجربه نشان داد که چه تعداد شرکت ها به این زیرساخت نیاز دارند.
روانشناسی بحران ها

زهره بوداگی ، که خصوصیات رهبری را تسهیل می کند ، بحران را یک وضعیت اضطراری و غیر منتظره توصیف کرد که نت های منطقی مغز و سازمان را مسدود می کند. راه حل اصلی تأکید بر این است که در این شرایط واکنش “جنگ ، پرواز یا انجماد” “پذیرش درگیری و گفتگو” برای دستیابی به یک راه حل جمعی است. او معتقد است كه سازمان ها نیز انسانی هستند و ممكن است نتوانند تصمیمات درست و دقیقی را در بحران بگیرند و با بررسی اوضاع بر این بحران ها غلبه كنند زیرا او معتقد است كه ایرانیان بیش از ۵ سال است كه در این بحران زندگی می كنند و به آن عادت كرده اند: “هیچ چیز غیرممکن نیست”.

گروه کوبل

حمید رضا نیکل ، رئیس ارتباطات گروه کوبا ، بحث در مورد کار فعلی را در ارتباطات استراتژیک بحران ها ادامه داد. وی با تأکید بر اینکه هر مارک مانند شخص با شخصیت ، ارزش ها ، ارزش ها و نگرش ، مانند یک شخص ، گفت که در این بحران باید یک نگرش مناسب نسبت به مهمترین ذینفعان سازمان صورت گیرد. نیکل این ذینفعان را اولویت ، “همکاران” و رسانه ها ، مشتریان و غیره توصیف کرد و آنها را با جزئیات بررسی کرد:

نگرش علیه همکاران

نیکدل تأکید کرد که اولویت اول سازمان در بحران باید “امنیت و سلامت همکاران” باشد. وی با اشاره به بیشتر شایعه های این بحران ، یعنی “سازگاری” و گفت: “خواه شما می خواهید سازگار شوید یا نه ، باید موقعیت شفاف خود را اعلام کنید. پیام داخلی شما یک پیام خارجی است که هنوز با صدای جیر جیر دیده نشده است!” وی تأکید کرد که این شفافیت باعث ایجاد اعتماد می شود و از گسترش شایعات جلوگیری می کند.

موقعیت در برابر کاربران و مشتریان

نیکلل گفت اولویت دوم “تعهد به ذینفعان” است و گفت: “ما باید به مشتریان اطمینان دهیم که خدمات ما مانند گذشته ادامه خواهد یافت.”

جلسه پانل ؛ به خودی خود در بحران ورود به نسل Z به منطقه دسترسی فعال

براساس سخنرانی های تحلیلی ، جسد فرزاد رحمان ، مدیرعامل شرکت Chargon ، بنیانگذار و مدیرعامل تاریخ ، حامد وازیری ، یک شرکت همکار و معاون مدیر دارک و زاهرا عمران ، مدیر عامل و مدیر عامل کارار.

Farzad Rahmani ، مدیرعامل Chargon گفت: “شانس بزرگ من در شارژون این است که اتاقی وجود دارد که به من اجازه می دهد بدون فیلتر باشم. من نگران این نیستم که ترس یا نگرانی من به همکارانم منتقل شود.” رحمان ادامه داد که به دلیل چالش ها و برای جامعه بزرگ مشتریان و ذینفعان ، شفافیت باید شفاف باشد. وی گفت ، با توجه به تجربه Chargon در بحران های اخیر ، مجموعه او حدود ۱۰۰ ٪ لغو شده است ، و تجربه به او آموخت که چگونه در این شرایط زندگی می کنید و به جای بستن کار ، مشتریان خود را همراهی می کنید. “ما نمی توانیم همه بحران ها را پیش بینی کنیم ، اما هر بحران می تواند ما را برای بحران بعدی آماده کند.”

زاهرا عمرنی توصیف کرد که به دنبال پناهندگی برای مقابله با استرس شخصی در بحران ها باشد ، و گفت: “برای من ، مدیریت استرس باید خود را غوطه ور کند.” این توسعه تأکید کرد که در چنین شرایطی مسئله امید یا امید نیست ، بلکه “کاری را انجام دهیم که می توانیم انجام دهیم”.

حامد وزیری با رویکردی متفاوت تأکید کرد که نسل Z در حل بحران ها نقش دارد. وازیری گفت: “نسل زادا تا زمانی که ما برای شما روشن کنیم بسیار مسئول است.” وی افزود: این نسل نباید در وسط بحران رها شود ، بلکه باید با توضیح آسیب پذیری و کمک همه نیروها توسط این شرکت نگهداری شود. وزیری به تجربه داریک در طول بحران های اخیر اشاره کرد و گفت: “ما قصد داشتیم تا حد امکان انجام دهیم و حتی فشار را اعمال کنیم و حتی میله های طلا را برای مشتریان تحویل دهیم.”

Pantheas Visualist و Storyteller Panthea مزیت یک شرکت کوچک در این بحران را امکان گفتگوی مستقیم با هر کارمند توصیف کرد. او بحران های اخیر “جنگ جدید” را توصیف نکرد ، اما ادامه جنگ اقتصادی سالها پیش. وی در مورد تلاش های شرکت خود برای آزار و اذیت تورم ، از جمله خرید کلیه دستگاه های تولید و برون سپاری صحبت کرد. وی افزود: شرکت های کوچک به دلیل انعطاف پذیری بیشتر در بحران نوآورانه تر هستند و پس از بحران های اخیر ، تاریخ با افزودن فروش تلفنی انعطاف پذیری خود را افزایش داد تا راه خود را ادامه دهد.

شکست زبان: تاب آوری ، از مفاهیم گرفته تا کارکردهای حیاتی

رویداد فعلی یک کار تحلیلی جامع در مورد وضعیت شرکت های ایرانی در حال حاضر بود. سخنرانان خود را مدیران و کارآفرینانی نشان داده اند که به تجربیات بومی متکی هستند که مقاومت در برابر آن یک کلمه نیست ، بلکه تعدادی از اقدامات عملی از ایجاد شفافیت و تعریف مجدد کنترل به سرمایه گذاری در زیرساخت های فناوری و موقعیت های ارتباطی مناسب است. کارشناسان معتقدند که در شرایط فعلی فقط شرکت ها می توانند راه خود را برای فرار از بحران ادامه دهند ، اما همچنان به کار خود ادامه می دهند و با ابزارهای جدید رشد می کنند.

منبع: روابط عمومی رویداد “کار”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا