فناوری

پاره کردن برجام، اشتباه بزرگی بود

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، آنتونی بلینکن در نشست داووس گفت: اقدام دونالد ترامپ در خروج این کشور از برجام اشتباه بزرگی بود.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، برجام برنامه هسته‌ای ایران را مهار کرده بود و از زمانی که مقامات دولت ترامپ «این توافق را کنار گذاشتند، (برنامه هسته‌ای ایران) از این محدودیت رها شده و اکنون در شرایطی قرار داریم که نمی‌خواستیم باشیم. که در.” “

بلینکن در این دیدار با این سوال مواجه شد که آیا جان یهودیان مهمتر از جان فلسطینی ها و مسلمانان است؟

وزیر امور خارجه آمریکا که دولتش حتی خواستار آتش بس در جنگ اسرائیل علیه غزه نشده است، در پاسخ به این سوال مدعی شد که به آمریکا گفته است «نه، اینطور نیست».

بلینکن مدعی شد که “برای من و بسیاری از ما (در دولت آمریکا) آنچه در غزه می بینیم بسیار دردناک است و رنج غیرنظامیان، کودکان و زنان قلب من را می شکند.”

وی ضمن ادعای «شکستگی» قلبش از وضعیت غزه، در یکی از سفرهای خود به تل آویو پس از عملیات طوفان الاقصی گفت که حمله به اسرائیل را «به عنوان یک یهودی» محکوم می کند.

بایدن با ادعای اینکه ایالات متحده “هر روز در تلاش برای کمک و حمایت از غیرنظامیان غزه” است، بلافاصله به “امنیت اسرائیل” روی آورد و به شرکت کنندگان در نشست داووس گفت: “آنچه در ۷ اکتبر اتفاق افتاد (عملیات طوفان) – اقصی) ) رویداد دیگر تکرار نمی شود».

وی در این دیدار مدعی شد که تلاش های آمریکا برای عادی سازی روابط کشورهای عربی و مسلمان با اسرائیل از یک سو و همچنین اقدامات برای توسل به راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین ادامه دارد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در مقابل عملیات طوفان الاقصی موضع قاطعانه ای اتخاذ کرد و مدعی شد: حماس مردان، زنان و کودکان را قتل عام کرد و والدین (اسرائیلی) را در مقابل چشمان فرزندانشان اعدام کرد.

بلینکن این ادعاها را در داووس بیان کرد در حالی که کشتار مردم فلسطین از جمله بیش از ۱۰۰۰۰ کودک غزه در حملات اسرائیل در بیش از ۱۰۰ روز را محکوم نکرد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا