محیط زیست

پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز – چهارشنبه بیست و نهم فروردین – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، حس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. بنابراین گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای هیچ یک از شهرها امروز در وضعیت ناسالم برای عموم مردم (قرمز) قرار ندارد به طوری که هوای کلانشهر قزوین روز گذشته در وضعیت آلوده (قرمز) ثبت شد.

در همین راستا سنجش کیفیت هوای امروز در هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار ندارد، اما شهرکرد روز گذشته در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

شایان ذکر است امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای بزرگ تبریز با شاخص ۵۵، ارومیه با شاخص ۵۲، اصفهان با شاخص ۵۷، کرج با شاخص ۸۷، تهران با شاخص ۸۷، مشهد با شاخص ۷۶، بجنورد با شاخص ۶۳، اهواز با شاخص ۶۲، زنجان با شاخص ۷۸، سمنان با شاخص ۵۱، قزوین با شاخص ۷۳، قم با شاخص ۷۲، کرمانشاه با شاخص ۵۶، رشت با شاخص ۵۴، اراک با شاخص ۷۷ و همدان با شاخص ۶۳ وضعیت هوا سالم (زرد) است.

گفتنی است دیروز بیست و هشتمین فروردین ماه شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، تهران، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، قم، کرمانشاه، اراک و همدان سالم (زرد) بودند.

بر این اساس شاخص کیفیت هوای امروز در شهرهای بوشهر ۳۴، شهرکرد ۴۹، بیرجند ۴۰، زاهدان ۴۴، سنندج ۳۴، کرمان ۴۸، یاسوج ۴۱ و یزد ۳۶ است. وضعیت پاک (سبز) است. ) اما دیروز کلانشهرهای ارومیه، بوشهر، بیرجند، زاهدان، سنندج، کرمان، رشت و یزد در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

لازم است بدانید امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، یاسوج، گرگان خرم آباد، ساری و بندرعباس اطلاعات ثبت شده ای نداشتند. تبدیل شد.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در رنگ بسیار خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم ثبت نشدند. (قرمز) و وضعیت ناسالم (نارنجی). اما تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده است، به طوری که دیروز یک شهر ناسالم (قرمز)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۳ شهر سالم (زرد) ۸ شهر پاک (سبز) و ۸ شهر بدون داده وارد شدند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا