اخبار اقتصاد ایران

پرداخت مالیات در ۱۵ قسط!

رئیس سازمان امور مالیاتی از امکان اقساط بلندمدت مالیات نسبت به دوره های گذشته و افزایش سقف بخشودگی جرایم مالیاتی خبر داد.

افق میهن سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در راستای تسهیل امور مشاغل خرد و تکریم مودیان، جهش تولید با مشارکت مردم و برقراری عدالت مالیاتی بیشتر برای همه صاحبان مشاغل. که فروش خالص کالا و خدمات دارند. در سال ۱۴۰۲ مبلغ آنها ۱۸ میلیارد تومان بوده و مشمول استفاده از تسهیلات تبصره ماده (۱۰۰) می شوند.

وی گفت: صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم استفاده می کنند، در حالی که مالیات آنها به صورت مقطوع تعیین می شود، از مزایایی مانند عدم نیاز به ارائه اظهارنامه، تکمیل جداول درآمد و هزینه و نگهداری اسناد و مدارک برخوردار هستند. و عدم امکان ورود به پرونده توسط ادارات و رسیدگی توسط مأموران مالیاتی انجام می شود.

مدیرعامل سازمان امور مالیاتی امکان اقساط بلندمدت مالیات را نسبت به دوره های قبل و افزایش سقف بخشودگی جرائم مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه را از دیگر مزایای تبصره ماده (۱۰۰) و افزود: در صورتی که مؤدی بدهی نداشته باشد می تواند مالیات تکلیف شده یا اظهار شده خود را در ۱۰ قسط پرداخت کند. به طور مساوی پرداخت کنید. همچنین هر مؤدی که از چک الکترونیکی استفاده کند (صرف نظر از اینکه بدهی داشته باشد یا نداشته باشد) می تواند مالیات تکلیفی خود را در ۱۵ قسط پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا