بانک و بیمه

پرداخت ۷۴۲ هزار فقره وام ازدواج معادل ۱۵۲ همت| بانک‌ها فراتر از تکلیف قانونی وام دادند

به گزارش افق میهن، «مهدی سحابی» با بیان اینکه عملکرد شبکه بانکی در مدت مذکور برای پرداخت تسهیلات بالاتر از تخصیص های تعیین شده بوده است، افزود: با توجه به سهمیه تخصیصی، تعیین تکلیف برای این تسهیلات تا پایان سال در نظر گرفته شد. جلسه هفتم اسفند مبلغ ۱۴۰۲ ۱۳۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که عملکرد شبکه بانکی در این زمینه بیش از ۱۰۹ درصد است که حاکی از همکاری خوب شبکه بانکی در اعطای تسهیلات مذکور در سال جاری است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر به صفر رساندن تعداد تسهیلات اعتبار ازدواج و کاهش آن، خاطرنشان کرد: بر این اساس این بانک تدابیری اندیشیده است تا علیرغم تداوم و سیال بودن تردد متقاضیان این تسهیلات، در همچنین تعهدات و سهمیه های ابلاغی به بانک های عامل. بانک های عملیاتی به منظور کاهش تعداد متقاضیان در نوبت وام ازدواج امسال به ۱۲۵ هزار متقاضی در نوبت ازدواج و وام پرداخت فرزند به ۱۱۰ هزار متقاضی در نوبت ازدواج پرداخت می کنند. اقدامات انجام شده تا پایان سال جاری را ذکر کنید.

این مسئول ادامه داد: با بانک قرض الحسنه نیز توافق شد مهر و قرض الحسنه رسالت نیز وام ازدواج و فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت می کند. بر این اساس طبق توافقات صورت گرفته تعداد متقاضیان در نوبت موسسات فوق الذکر در روز هفتم افزایش یافت. اسفند ۱۴۰۲ از ۲۷۰۰۰۰ نفر (در ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲) به ۱۸۳۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای راه اندازی سامانه تسهیلات اعتباری ازدواج همواره صف متقاضیان تسهیلات ازدواج وجود داشته است، تصریح کرد: به طور میانگین در سال های اخیر بیش از ۱۵۰ هزار متقاضی در نوبت هستند. در پایان هر سال که با توجه به رشد سقف فردی این موسسه و عدم تناسب آن با رشد سپرده ها و منابع قرض الحسنه در سال های اخیر، این صف افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل شرایط ضمانت و اخذ وثیقه هنگام واریز تسهیلات قرض الحسنه در سال جاری بارها به شبکه بانکی ابلاغ و تاکید شده است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، موضوع توسط این بانک به طور ویژه مورد رصد و بررسی قرار گرفته است. همچنین رئیس جمهور بر تمرکز در جلسه سوم تاکید کرد اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی جوانان مکاتباتی را با شبکه بانکی در این زمینه تجدید و تاکید لازم به عمل آمد.

سحابی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مذکور به صورت مستمر رصد می شود و تلاش برای به حداقل رساندن تعداد متقاضیان در نوبت دریافت تسهیلات مذکور به طور جدی در دستور کار بانک مرکزی و عملیاتی قرار دارد. بانک‌ها و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد متقاضیان در صف دریافت تسهیلات وام زوجیت کاهش بیشتری پیدا کند. را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا