ورزشی

پرسپولیس 2-0 پیکان؛ پایان خوش سال با درخشش کنعانی‌زادگان

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران مانند هفته بیستم با برگزاری هر ۸ بازی در یک روز پیگیری می شود. همزمان با دوئل سپاهان اصفهان – گل گهر سیرجان، مس رفسنجان – ذوب آهن اصفهان و آلومینیوم اراک – نساجی مازندران، ورزشگاه آزادی تهران میزبان آخرین بازی پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ بود. جایی که سرخپوشان پایتخت در یکی از دیدارهای مهم هفته بیست و یکم میزبان پیکان تهران بودند.

شاگردان اسمار ویرا که در نیم فصل دوم با ۳ برد، یک تساوی و یک باخت کار خود را دنبال کردند، در دیدار امشب خانگی به دنبال ۳ امتیاز بودند تا جایگاه خود را در کورس قهرمانی حفظ کنند و راهی تعطیلات زمستانی شوند. خودروسازان پس از ۲ برد روحیه‌بخش مقابل تیم‌های سپاهان اصفهان و ملوان بندر انزلی، با انگیزه تمدید روند غول‌کشی و کسب سومین برد متوالی به ورزشگاه آزادی آمدند و امیدشان این بود که به این نتیجه برسند. توانست مقابل پرسپولیس شگفتی ساز شود و سال را با ۳ برد به پایان برساند. به طور متوالی تمام شود.

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی فر، عبدالکریم حسن (از دقیقه ۸۳: ابوالفضل بابایی)، مسعود ریگی، محمد خدابندلو، مهدی ترابی (از دقیقه ۶۶: سعید عارفانوف) دقیقه: سینا اسدبیگی). ، امید عالیشاه (از دقیقه ۶۶: وحید امیری) و عیسی آل کثیر

سرمربی: اسمار ویرا

ترکیب پیکان تهران

محمد ناصری، ایمان اکبری (از دقیقه ۶۴: امیرحسین صدقی)، محمد آژیر، علی اکبر رنجبر (از دقیقه ۴۶: مجتبی حق دوست)، محمد ستاری، غلامرضا ثابت ایمانی، محمدجواد آزاده، سامان نریمانجهان (از دقیقه ۸۳: از دقیقه افشین صادقی)، محمدحسین فلاح (از دقیقه ۷۲: معین عباسیان)، علی قربانی و حامد پاکدل (از دقیقه ۴۶: امیر شهیم)

سرمربی: رضا عنایتی

با توجه به پایان دوره محرومیت محمدحسین کنعانی زادگان و ۴ اخطاره شدن سروش رفیعی، عثمر ویرا با ۲ تغییر نسبت به دربی ترکیب اصلی تیمش را برای بازی امشب ترتیب داد. به طوری که کنعانی ها جای خود را به علی نعمتی دادند و محمد خدابندلو جای سروش رفیعی را در ترکیب اولیه سرخپوشان پایتخت گرفت. رضا عنایتی ۲ تغییر در تیم برنده انجام داد و علی اکبر رنجبر و محمد آژیر جایگزین دانیال جهانبخش و فرشید اسماعیلی شدند.

۲ تیم از ساعت ۱۸:۴۵ با قضاوت کوپال ناظمی و با حضور نزدیک به ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی کار خود را آغاز کردند. خودروسازان در دقایق ابتدایی بازی را بهتر آغاز کردند و پیکانی ها تلاش کردند یک گل پنالتی بزنند اما تلاش آنها در فرو ریختن دروازه پرسپولیس بی نتیجه ماند. کم کم بازی متعادل شد و دو تیم در میانه میدان به کار خود ادامه دادند. سرخ پوشان پایتخت که توانسته بودند زمین توپ را در اختیار بگیرند به دنبال تهدید دروازه پیکان بودند اما ایستادن محمد ناصری در خط دروازه این تیم اجازه گلزنی به پرسپولیسی ها نداد.

در دقیقه ۳۷ محمدحسین فلاح مانع از حرکت مسعود ریگی شد و داور برخورد فلاح با ریگی در محوطه جریمه پیکان را پنالتی اعلام کرد و محمدحسین کنعانی زادگان این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد. پس از گل کنعانی ها، سرخ ها توانستند برتری یک گل خود را حفظ کنند و با وجود اینکه در ثانیه های پایانی نیمه اول، صحنه مشکوکی در محوطه جریمه پرسپولیس به دلیل خطای مهدی ترابی در محوطه جریمه رخ داد، داور این بازی را انجام داد. تا زمانی که شاگردان اسمار ویرا یک گل برتری نداشتند، پنالتی را باور نکنید. برو تو رختکن

سرخپوشان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال گل دوم بودند که با پاس مهدی ترابی، محمدحسین کنعانی زادگان در دقیقه ۵۲ شب خوب خود را تکمیل کرد و گل دوم را برای خود و تیمش به ثمر رساند. بعد از گل کنعانی ها حملات پرسپولیس ادامه پیدا کرد اما موقعیت های عجیب عیسی آل کثیر مانع از زدن گل سوم پرسپولیس شد. در دقیقه ۶۲ پیکان ها اولین موقعیت جدی خود را در دیدار امشب به دست آوردند که درخشش علیرضا بیرانوند اجازه گلزنی به شاگردان رضا عنایتی را نداد.

عیسی آل کثیر در دقیقه ۷۱ در موقعیت ایده آلی برای گلزنی قرار گرفت اما باز هم نتوانست دروازه پیکان را باز کند و ضربه بد او را محمد ناصری مهار کرد. پس از آل کثیر، اوستون اورونوف در محوطه جریمه پیکان صاحب موقعیت گلزنی شد اما ستاره ازبک سرخپوشان پایتخت نتوانست از این فرصت استفاده کند و بازی را با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس ادامه دهد. اورونوف بار دیگر فرصت گلزنی پیدا کرد اما محمد ناصری مقابل ضربه ستاره ازبکستانی ایستاد تا باز هم نتواند به عنوان گلزن در دیدار امشب بدرخشد.

پرسپولیسی ها در دقایق پایانی بازی برای مدیریت بازی تلاش کردند و تلاششان این بود که بتوانند ۳ امتیاز را حفظ کنند و دروازه خود را مقابل پیکان بسته نگه دارند. در سمت مقابل، رضا عنایتی امیدوار بود با تعویض های خود جریان بازی را به سود تیمش تغییر دهد اما شرایط برای شاگردان عثمر ویرا مطابق انتظار پیش رفت و آنها توانستند از برتری خود محافظت کنند تا اینکه محمدحسین کنعانی زادگان در شب دو گل به ثمر رساند. . قرمزها باید با ۲ گل به کار خود مقابل پیکان پایان دهند.

سرخپوشان پایتخت با این برد ۴۳ امتیازی شدند و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال، به دلیل عملکرد ضعیف تری که در بازی رودررو داشتند، با این تیم در رده دوم جدول باقی ماندند. از سوی دیگر خودروسازان پس از ۲ برد متوالی طعم شکست را چشیدند تا با ۲۰ امتیاز و اختلاف ۹- در رده یازدهم جدول باقی بمانند. پرسپولیس در بازی بعدی یکشنبه نوزدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ در هفته بیست و دوم لیگ برتر میهمان گل غار است و در همان روز پیکان در دیداری خانگی به مصاف استقلال خوزستان می رود. از ساعتی پیش ۳ بازی ملوان بندرانزلی – صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان – فولاد خوزستان و شمسآذر قزوین – تراکتور تبریز در حال برگزاری است و استقلال در آخرین دیدار هفته بیست و یکم از ساعت ۲۱ به میزبانی میهمان خواهد بود. ورزشگاه پاس قوامین تهران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا