فناوری

پس از اینکه آمریکا گفت تا پس از پایان میهن تجارتات، مذاکره نخواهد کرد، غنی‌سازی را افزایش دادیم / اگر کاخ سفید می‌خواهد صبر کند، باید عواقب آن را متحمل شود

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فایننشال تایمز نوشت: پیش از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، نشانه هایی از تحرک در رویارویی غرب با ایران بر سر برنامه هسته ای اش دیده می شد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخ»، در ادامه این مطلب آمده است: در ماه سپتامبر، دولت بایدن و ایران بر سر تبادل زندانیان به توافقی دست یافتند که در آن واشنگتن نیز ۶ میلیارد دلار از پول نفت ایران را آزاد کرد. علاوه بر این توافق، طرفین درباره اقدامات نانوشته برای کاهش تنش‌ها از جمله محدود کردن توسعه هسته‌ای ایران گفتگو کردند. نشانه هایی وجود داشت که نشان می داد ایران سرعت تولید اورانیوم غنی شده خود را کاهش داده است.

اما این درگیری امیدهای پیشرفت را از بین برد. در مقابل، گزارش دسامبر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تهران تولید اورانیوم غنی‌شده خود را ۶۰ درصد به سطح گزارش شده در نیمه اول سال ۲۰۲۳ افزایش داده است.

علی واعظ، مدیر گروه بین‌المللی بحران در ایران می‌گوید متأسفانه محاسبات هسته‌ای می‌تواند تغییر کند، و این به شیوه‌های بسیار مشکل‌ساز است.

یک مقام ایرانی می‌گوید افزایش غنی‌سازی پیامی به دولت بایدن بود که به تهران اطلاع داده بود پس از تجارت آمریکا در مورد موضوع هسته‌ای مذاکره نخواهد کرد. این مسئول می افزاید: اگر آمریکا بخواهد صبر کند باید عواقب آن را متحمل شود و عواقب آن افزایش غنی سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا