کشاورزی

پشم گوسفند هم قیمتی شد؛ یک گونی نیم میلیون!

مثلاً شخصی ۴۴ کیلو پشم گوسفند را ۳.۵ میلیون تومان قیمت گذاری کرده است.

یک نفر دیگر گونی پشم را ۴۲۰ هزار تومان می فروشد.

نکته جالب اینجاست که قیچی گوسفندان قیمت بالایی دارد و تا ۲۸ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

قیمت پشم به دلار!

قیمت پشم گوسفند به عوامل زیادی از جمله نژاد گوسفند، کیفیت پشم، اندازه و وزن پشم و بازار محلی بستگی دارد. به طور کلی، قیمت پشم می تواند بین ۱ تا ۱۰ دلار در هر کیلوگرم متغیر باشد.

آیا واقعا پشم برای تشک مناسب است؟

بهترین نوع تشک به ترجیحات و نیازهای اتاق خواب شما بستگی دارد. به طور کلی تشک های لاتکس، تشک های مموری فوم و تشک های فومی از بهترین انواع تشک ها محسوب می شوند. اما هر کدام از این انواع ویژگی ها، مزایا و معایب خاصی دارند.

درباره استفاده از پشم گوسفند در تشک: پشم گوسفند می تواند ماده مناسبی برای تشک باشد. پشم گوسفند دارای خواص عایق حرارتی، نرمی و انعطاف پذیری است و می تواند به خواب راحت کمک کند و بدن را از سرما و گرما محافظت کند. علاوه بر این، پشم گوسفند معمولاً مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و تنفس پوست را آسان می کند.

پشم گوسفند هم گران شد/ نیم میلیون کیسه!

اما در انتخاب تشک با پشم گوسفندی باید به نوع پشم استفاده شده، کیفیت و تمیزی آن توجه کرد. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا تشکی که در نظر دارید لایه‌های دیگری دارد که می‌تواند پشتیبانی و راحتی بیشتری را به پشم‌ها اضافه کند. در ضمن قیمت تشک پشم گوسفندی می تواند بالاتر از سایر انواع تشک باشد.

انواع ماشین آلات پشم گوسفند

برای جداسازی و تمیز کردن پشم گوسفند از دستگاه های قیچی گوسفند استفاده می شود. برخی از انواع ماشین های پشم گوسفند عبارتند از:

قیچی های دستی: این دستگاه ها دستی بوده و توسط کارگر برای جداسازی پشم از گوسفند استفاده می شود. با این دستگاه کارگران پشم را به صورت دستی جدا می کنند.

پشم گوسفند هم گران شد/ نیم میلیون کیسه!

گیره های مکانیکی: این دستگاه ها شامل دستگاهی با مکانیزم های خاص است که پشم را از پوست گوسفند جدا می کند. این دستگاه‌ها معمولاً الکتریکی هستند و در فرآیند با بیشترین حجم کار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماشین آلات ریسندگی پشم صنعتی: این دستگاه ها برای ریسندگی پشم صنعتی با سرعت بالا طراحی شده اند. اینها معمولاً شامل قطعاتی مانند تسمه نقاله، مکانیسم های جداسازی و سیستم های تمیز کردن پشم است.

دستگاه های برش هوشمند: با استفاده از فناوری های هوشمند مانند بینایی ماشین و یادگیری عمیق، این دستگاه ها قادرند به طور خودکار پشم گوسفند را شناسایی و جدا کنند. آنها معمولاً در صنایع بزرگ پشم استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا