اقتصاد جهان

پوتین: خودروهای برقی چینی بهتر از آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سفر دو روزه خود به چین با انتقاد از سیاست اقتصادی آمریکا تاکید کرد: تعرفه واردات خودروهای برقی ساخت چین نشان داد که این خودروها بهتر .

پوتین اقدامات ایالات متحده را “رقابت ناعادلانه” خواند و گفت که واشنگتن می خواهد از ورود رقبای قوی به بازار ایالات متحده جلوگیری کند.

وی گفت: متأسفانه در دنیای امروز گاهی اوقات شرایط مربوط به رقابت ناعادلانه به وجود می آید به عنوان مثال آمریکایی ها اخیراً برای حمل و نقل الکتریکی چین تعرفه (واردات) وضع کردند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: چرا؟ چون خودروهای چینی بهتر شده اند.

وی تاکید کرد: به محض اینکه کشور دیگری به قدرت تولیدی تبدیل شود و رقابت پذیرتر شود، در آمریکا و اتحادیه اروپا نیز مورد ظلم قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی بارها چین را به عنوان بزرگترین “رقیب” آمریکا توصیف کرده اند و در عین حال محدودیت های اقتصادی علیه این کشور را تشدید کرده اند.

اوایل این هفته، واشنگتن تعرفه‌ها را بر ۱۸ میلیارد دلار واردات چینی از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، باتری، چیپس، فولاد، آلومینیوم، مواد معدنی ضروری، پنل‌های خورشیدی، جرثقیل‌های کشتی به ساحل و محصولات پزشکی افزایش داد و تعرفه‌های موجود را حفظ کرد. بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار تعرفه های اعمال شده توسط رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ.

در دوران ترامپ، تعرفه ها بر کالاهای چینی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. او جنگ تجاری با چین را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا