اقتصاد جهان

پول بلوکه شده روسیه در سوئیس به حدود 9 میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری افق میهن، دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس (SECO) گزارش داد که این کشور دارایی های روسیه به ارزش ۷.۷ میلیارد فرانک سوئیس (۸.۸ میلیارد دلار) را مسدود کرده است.

به گفته این دبیرخانه، رقم اعلام شده از سوی دولت سوئیس که نسبت به دارایی های مسدود شده روسیه در سال گذشته افزایش اندکی را نشان می دهد، برآورد اولیه است.

این کشور بی طرف سال گذشته اعلام کرد که ۷.۵ میلیارد فرانک (۸.۴ میلیارد دلار) از دارایی های روسیه در پی تصویب تحریم های اتحادیه اروپا مسدود شده است.

دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس تاکید کرد که ارائه آمار دقیق دشوار است زیرا افراد جدیدی به فهرست تحریم‌ها اضافه و حذف می‌شوند و مراحل قانونی برای مسدود کردن یا لغو مسدود کردن دارایی‌های اضافی در حال بررسی است.

سوئیس، اگرچه شرایط بی طرفی را دارد زیرا عضو اتحادیه اروپا نیست، از تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه که در ارتباط با اوکراین اعمال شده است، حمایت کرده است.

در مارس ۲۰۲۲، دولت روسیه فهرستی از کشورها و سرزمین‌های خارجی را تصویب کرد که اقدامات غیردوستانه‌ای علیه این کشور، شرکت‌ها و شهروندان آن انجام می‌دهند. سوئیس نیز در این فهرست کشورها قرار گرفت.

اقدام سوئیس در حالی صورت می گیرد که دوازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه در حال حاضر توسط قانونگذاران این اتحادیه در حال بررسی و مذاکره است.

این بسته می تواند به کشورهای عضو این بلوک اجازه دهد تا اموال روس های تحریم شده را که از فروش آن امتناع می کنند، مصادره کنند.

طبق گزارش ها، این دارایی ها می توانند تا شش ماه نگهداری شوند تا به صاحبان آنها اجازه دهند تا دارایی های خود را برای فروش در اتحادیه اروپا ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا