اخبار اقتصاد ایران

پیش‌بینی جدید رئیس اتحادیه طلا و سکه: منتظر سقوط قیمت سکه باشیم؟ :: افق میهن

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: عرضه سکه در صرافی ایران در شرایطی که زمان و قیمت عرضه دقیقتر مشخص شود می تواند در کاهش قیمت سکه و حباب آن نقش بسزایی داشته باشد. ; اما در مجموع می دانیم که این عرضه قطعا بر روی قیمت و حباب سکه در بازار تاثیر دارد.

به گزارش افق میهن، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره عرضه سکه طلا در صرافی ایران که از سیزدهم بهمن ماه به حراج می رسد، گفت. اسفند وی گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی همه افراد جامعه می توانند در خرید سکه شرکت کنند یعنی فقط گروه خاصی امکان خرید ندارند اما آحاد جامعه می توانند در این مزایده شرکت کنند که چیز بسیار خوبی است

وی افزود: امکان شرکت آحاد جامعه در حراج سکه از ویژگی های مثبت این عرضه است. اما قیمت پایه، تفاوت قیمت با بازار داخلی و میزان عرضه نیز مهم است، بنابراین این موارد باید به اطلاع عموم برسد تا خریداران بدانند شرایط حراج سکه در بورس طلا و ارز ایران چگونه است. مرکز

وی در پاسخ به این سوال که عرضه سکه در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران چه تاثیری بر قیمت دارد؟ وی بیان کرد: عرضه سکه در مرکز مبادلات ایران زمانی می تواند نقش مهمی در کاهش قیمت سکه و حباب آن داشته باشد که زمان و قیمت عرضه دقیقتر مشخص شود. اما در کل می دانیم که این عرضه قطعا تاثیراتی بر قیمت و حباب سکه در بازار خواهد داشت.

وی افزود: برای کاهش قیمت سکه باید اقدامات عملیاتی در کنار اعلام خبر انجام شود، البته به روزهای پایانی سال نزدیک هستیم و شرایط بازار در این ایام تغییر می کند. اگر می خواهیم قیمت ها ثابت باشد، بانک مرکزی باید به افزایش عرضه طلا و سکه ادامه دهد و با این اقدامات شاهد ثبات قیمت ها خواهیم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: با نزدیک شدن به پایان سال نوسانات اونس جهانی ممکن است بازار طلا و سکه را مختل کند که با مدیریت بانک مرکزی قابل کنترل است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران ۱۱ هزار تومان افزایش را تجربه کرد و با قیمت ۲ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان به فروش می رسد. هر قطعه سکه امامی نیز با ۱۵ هزار تومان کاهش با قیمت ۳۴ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ مشاهده می کنید.














دلار (در صرافی بانکی)

۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان

یورو

۴۶ هزار و ۵۸۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۲ میلیون و ۵ هزار تومان

سکه امامی

۳۴ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان

نیم سکه

۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه داغ

۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۲ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان

هر گرم طلای ۲۴ عیار

۳ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۲ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان

هر اونس طلا

۲۰۲۸.۰۵ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا