اخبار بورس

پیش‌بینی روند بورس در هفته آینده

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۲۸ هزار و ۴۹۷ واحد رشد معادل ۱.۴ درصد، به بالاترین رقم ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۳۷۷ واحد رسید. در عین حال شاخص هم وزن نیز با رشد ۸۵۸۰ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۷۲۰۶۴۵ واحد رسید.

هفته گذشته روند خروج سرمایه از بورس تهران در سه روز میانی هفته ادامه داشت. در اولین روز هفته ۴۳ میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد. تعداد برداشت های واقعی روز یکشنبه ۶۶ میلیارد تومان بود. روز دوشنبه ۱۹۲ میلیارد تومان برداشت شد. روز سه شنبه خروج وجوه ۲۶۵ میلیون تومان بود. در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد ورود نقدینگی بودیم و ارزش تبدیل مالکیت قانونی به ارزش واقعی بازار ۲۶۸ میلیارد تومان بود. در مجموع در کل هفته ۲۱۲ میلیارد تومان پول واقعی از بورس برداشت شد و میانگین برداشت روزانه پول واقعی ۴۲ میلیارد تومان بود.

پیش بینی رشد مثبت و باثبات بورس در هفته آینده

نیما میرزایی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز گفت: بازار سرمایه در هفته گذشته با نوسانات و عمدتاً نزولی بود، مشابه آنچه پاییز امسال داشتیم که در ضعف معاملات و عدم تمایل به معامله از سوی خریداران و فروشندگان منعکس شد. به پایان هفته نزدیک می شود و با توجه به سطح قیمت ها در بازار سرمایه، با تحرکات بازارساز حمایت از برخی سهام و عمدتاً خودرو، شاهد افزایش تقاضا هستیم. وی ادامه داد: این بار برخلاف دفعات قبل نه خرد فروشان رغبتی به نوسان داشتند و نه اشخاص حقیقی و حقوقی بزرگ بازار تقاضا را سرکوب کردند و در دو روز اخیر بازار با پوشش سبز مستمری مواجه شده است. تابلوی معاملات و شاخص نیز توانست از مرز محدوده مقاومت عبور کند و موجی از خوش بینی را در میان معامله گران به راه انداخت. پیش بینی می شود در هفته آینده با توجه به تقاضای بازار روند ثابتی وجود داشته باشد و عمدتاً شاهد نوسانات صعودی در حدود فعلی باشیم./دنیای اقتصاد

تا پایان سال جاری، بازار سهام با شیب اندکی افزایش خواهد یافت

محمد خبرزاد، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه هفته ای که گذشت، هفته ای خاص بود، خاطرنشان کرد: در دو روز پایانی هفته ماهیت معاملات تغییر کرد، حجم معاملات افزایش یافت و روند تغییر کرد و محرک اصلی این هفته بود. در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها رسید. دو نامه از اداره نظارت بر بورس سازمان به اطلاع عموم رسید. طی نامه ای، شرکت های هلدینگ سرمایه گذاری به جلسه طوفان فکری دعوت شدند و طی نامه ای که روز گذشته منتشر شد، مدیران عامل بانک ها نیز به جلسه طوفان فکری دعوت شدند. وی ادامه داد: در این زمینه دو نکته وجود دارد. یکی بحث محدودیت پنج ساله و موضوع بعدی بحث مالیات است و اگر این دو موضوع که به نظر می رسد تلاش های انجام شده حل شود، این عامل می تواند مشوق خوبی برای شرکت ها به ویژه شرکت هایی باشد که ارزش دارایی های موجود در دفاتر تفاوت زیادی با ارزش دارد. رئال صاحب اوست دیروز ارزش معاملات به ۶.۵ همت رسید و در نیمه دوم سال جاری از شهریورماه تاکنون ارزش معاملات به رکورد بالایی رسید و احتمالاً این رشد در شنبه جاری نیز ادامه خواهد داشت. خبرزاد تاکید کرد: برای اینکه روند صعودی ثابت بماند، فروشندگان باید چندین بار از فروش خود توبه کنند و در صورت مشاهده این مشکل در هفته آینده می توان گفت که روند مثبت ادامه خواهد داشت و بازار می تواند روند رشد خود را ادامه دهد. اما اگر روند معاملات ماه می این بار تکرار شود، کار کمی سخت خواهد شد. اما این روند صعودی احتمالا تا پایان سال با شیب ملایمی ادامه خواهد داشت و به نظر می رسد تا کنون هر اتفاق بدی که قرار بوده اتفاق بیفتد و در بودجه به نظر نمی رسد اتفاق بدی در سال جاری بیفتد. بازار.

نکته مهم برای سهامداران

منطقی ترین قدم برای سهامداران پرهیز از خرید هیجانی است

رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه; وی توضیح داد: به هر حال یک هفته معاملاتی خوب به پایان رسید و ریزش بورس در این هفته با ورود ۲۸۰ میلیارد تومان تکمیل شد. انتظار می رود هفته آینده شاهد هیجان و درگیری های جالب بین خریداران و فروشندگان باشیم. البته برای اطمینان از این موضوع باید بر معاملات هفته آینده نظارت داشته باشیم. منطقی ترین قدم پرهیز از خریدهای احساسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا