طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 15 فروردین 1403

به گزارش افق میهن:






افزایش قیمت دلار از اولین روز معاملات پس از عید نوروز آغاز شد که بازار معاملات نقدی به دلیل حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق رشد قابل توجهی داشت. روز سه شنبه اسکناس دلار از هزار تومان گران شد.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار روز سه شنبه در حالی باز هم افزایش یافت که معاملات نقدی در بازار ارز تحت تاثیر اخبار سیاسی نامطلوب در یک روند صعودی قرار گرفت. دلار بیش از هزار تومان افزایش قیمت داشت و سایر ارزهای اصلی نیز از این افزایش قیمت در امان نماندند به طوری که افسار از وسط کانال ۶۳ هزار تومان عبور کرد و درهم وارد کانال ۱۷ هزار تومان شد.

پیش از این در روزهای باقی مانده از هفته دوم انتظار می رفت فروردین قیمت دلار و سایر ارزها نسبتا ثابت ماند، اما رویدادهای سیاسی نامطلوب و حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق در روز دوشنبه، انتظارات تورمی را تقویت کرد و قیمت دلار را بالا برد. در این حمله تعدادی از اعضای سپاه و کارکنان کنسولگری کشته شدند و به ساختمان و خودروها آسیب جدی وارد شد.

همچنین اخبار تکمیلی در خصوص این حادثه حاکی از گزارش انتقام‌جویی مرتبط از سوی ایران است. همین مشکل باعث جهش رشد قیمت دلار شد و سایر ارزهای اصلی نیز افزایش قابل توجهی را ثبت کردند.

خواب ناآرام اخبار سیاسی نامطلوب برای دلار تعبیر شد

اقتصاددانان بارها هشدار داده اند که با وجود تلاش سیاستگذاران، در صورت آرام ماندن شرایط سیاسی، قیمت دلار در کوتاه مدت تثبیت خواهد شد. آنها تاکید می کنند که رابطه تورم و دلار مهم است و معتقدند در کوتاه مدت دولت ها همیشه به نرخ دلار وابسته هستند و در میان مدت و بلندمدت تورم سکان دلار را در دست می گیرد. این موضوع باعث افزایش قدرت دلار در برابر ریال و کاهش احتمالی ارزش ریال در آینده خواهد شد.

پیش از این فعالان بازار ارز بر این باور بودند که انتظارات تورمی تغییر محسوسی نخواهد داشت مگر اینکه شوکی در بازار ایجاد شود و شرایط کلان اقتصادی نسبتاً مشابه سال ۱۴۰۲ باشد. اما به نظر می رسد اخبار سیاسی نامطلوب به اهرمی برای رشد دلار تبدیل شده است.

پوند به کانال ۸۰ هزار تومان نزدیک شد

در ادامه قیمت تتر به ۶۳ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. پوند انگلیس ۷۹ هزار و ۲۲۰ تومان معامله می شد. یورو به قیمت ۶۷ هزار و ۷۱۰ تومان و لیر ترکیه ۱۹۶۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا