اخبار اقتصاد ایران

پیش از دو برابر شدن، جریمه خودرو را پرداخت کنید!

همانطور که می دانید یکی از دغدغه های رایج رانندگان مربوط به پرداخت جریمه خودرو است. سرعت غیرمجاز، نداشتن معاینه فنی، نبستن کمربند ایمنی و بی توجهی به هشدارهای پلیس از جمله مواردی است که جریمه رانندگان را در پی خواهد داشت.

ناگفته نماند که طبق قانون راهنمایی و رانندگی در صورت عدم پرداخت به موقع مبلغ این تخلف و گذشت ۶۰ روز از صدور آن، مبلغ جریمه دو برابر می شود. لذا توصیه می شود رانندگان به صورت مستمر نسبت به استعلام تخلفات خودرو و پرداخت جریمه های مربوطه قبل از موعد مقرر اقدام نمایند.

تخلفاتی که در صورت عدم پرداخت دو برابر می شود

جریمه های رانندگی انواع مختلفی دارد و به روش های مختلفی قابل ثبت است. برخی از آنها ممکن است پس از مدتی بخشیده شوند و برخی دیگر ممکن است دو برابر شوند. به همین دلیل استعلام و پرداخت جریمه ماشین به طور منظم، این یک الزام برای رانندگان است. حال به بررسی تخلفاتی می پردازیم که در صورت عدم پرداخت ۶۰ روز پس از زمان صدور افزایش می یابد.

جنایات تسلیم جنایاتی هستند که می توانند دو برابر شوند

در این تخلف پلیس پس از توقف راننده، قبض اخطاریه ای را که شامل مشخصات وسیله نقلیه، محل، نوع و زمان تخلف، مشخصات راننده و مشخصات افسر مربوطه است، پر کرده و جریمه را تحویل می دهد. ورق به متخلف

جرایم دلبستگی شامل تخلفاتی است که مبلغ آن افزایش می یابد

این جرایم معمولا زمانی رخ می دهد که راننده حضور فیزیکی نداشته باشد و خودروی وی در منطقه ممنوعه پارک شده باشد. در این شرایط افسر پلیس یک برگه جریمه حاوی اطلاعات مشخصات خودرو، محل، زمان و نوع تخلف، مشخصات افسر را به عنوان برگه جریمه به خودرو ضمیمه می کند.

جرایم امتناع شامل تخلفاتی است که در صورت عدم پرداخت دو برابر می شود

این روش دارای ۲ حالت است. یا خودرو به صورت تسلیم متوقف شده و راننده حضور دارد اما از قبول قبض و جریمه ای که مرتکب شده امتناع می کند و نمی پذیرد. در مورد دوم پلیس دستور ایست می دهد اما راننده توجهی نمی کند و فرار می کند.

مشاهده می کنید که در ۳ روش فوق اگر ۶۰ روز از صدور جریمه گذشته باشد اما راننده آن را پرداخت نکند برای جبران اشتباهات خود باید دو برابر هزینه پرداخت کند.

امکان پرداخت جریمه خودرو قبل از دو برابر شدن آن

جریمه خودرو می تواند برای همه کسانی که پشت فرمان می نشینند یک تجربه طبیعی اما تلخ باشد. حال تصور کنید که این مقدار دو برابر شود. قطعا پذیرش این موضوع برای شما سخت و ناخوشایند است. می دانید که جریمه خودرو طرحی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از هرج و مرج و تخلفات عمدی و غیرعمد است.

اما برای رانندگان تخفیفی بر اساس ۶۰ روز پرداخت جریمه در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این بازه زمانی نسبت به پرداخت خلافی اقدام نشود، مبلغ جریمه افزایش می یابد و راننده باید هزینه ای را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات بپردازد.

امکان پرداخت جریمه خودرو با تلفن همراه

با پیشرفت تکنولوژی خدمات دولتی روش های ساده ای ایجاد شد تا بتوانید به صورت آنلاین از عیب خودرو خود مطلع شوید و هزینه آن را پرداخت کنید. در این راستا شما قادر خواهید بود از روش هایی مانند ورود به وب سایت ها یا استفاده از اپلیکیشن های پولی استفاده کنید.

ناگفته نماند که یکی از ساده ترین راه ها نصب اپلیکیشن های مالی بر روی تلفن های همراه است. اکثر آنها سیستم های جامعی هستند که امکان استعلام و مشاهده جزئیات تخلفات را فراهم می کنند تا نگران صرف زمان زیادی برای روش های پرداخت حضوری نباشید.

به این ترتیب دیگر نیازی نیست با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۱۰ مراحل استعلام و پرداخت را طی کنید. سایت و اپلیکیشن تاپ به شما این امکان را می دهد که از تمامی جزئیات تخلف مانند زمان، مکان و حتی تصاویر ثبت شده حادثه مطلع شوید و جریمه هر تخلف را جداگانه پرداخت کنید.

تاپ با بیش از ۱۰۰ سرویس کاربردی این قابلیت را به شما می دهد تا از طریق آن خدمات مالی و بانکی گسترده ای را انجام دهید و لذت انجام امور الکترونیکی را بهتر تجربه کنید.

سخنان پایانی

پرداخت جریمه خودرو برای رانندگان مشکل مهمی است که باید به موقع نسبت به آن اقدام کنند. در غیر این صورت مبلغ این جریمه ها دو بار محاسبه می شود. اما مزیتی که تکنولوژی امروز در اختیار رانندگان قرار داده امکان اطلاع رسانی تخلفات و پرداخت آنلاین مبلغ آن است.

مردم می توانند قبل از دو برابر شدن جریمه خودرو با امنیت کامل از سایت و اپلیکیشن تاپ استفاده کنند. فراموش نکنید که تاپ زیر نظر پلیس فتا و بانک مرکزی فعالیت داشته و ضمن ارائه خدمات جامع و گسترده، بستری امن و سریع را برای کاربران خود فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا