اخبار بورس

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات دومین روز هفته، شاخص کل با رشد جزئی ۱۰۸.۰۵ واحدی در سطح دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۴ واحد باقی ماند، اما شاخص هم وزن عملکرد بهتر و با رشد ۰.۲۴ واحدی داشت. درصد (معادل هزار و ۷۸۸ واحد) به سطح ۷۴۶۰۰۰ واحد رسید.

هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز یکشنبه ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری) را ۵ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان اعلام کرد. شایان ذکر است، هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز هفته از حجم معاملات ۸.۲ میلیارد سهمی خبر داد.

پیش بینی بازار سهام برای روز دوشنبه

جریان معاملات در بورس تهران در روز یکشنبه کاملا مطابق انتظار پیش رفت. در دقایق ابتدایی بازار، عرضه در حجم و ارزش بالاتری بود. کم کم اما در نیمه دوم بازار خریداران قوت گرفتند و در نهایت تعداد نمادهای منفی و مثبت بازار برابر شد.

وضعیت تعادلی بازار سهام در معاملات یکشنبه بیانگر انتظار بازار برای شناخت انگیزه بعدی است. در دو هفته گذشته شایعه ارزیابی مجدد شرکت ها و اقدامات مشاهده شده در برخی شرکت ها از جمله هلدینگ خلیج فارس و فولاد مبارکه و همچنین شایعه کوتاه شدن دوره پنج ساله خودروها به سه سال، بیش از ۱۴۰۰۰۰ واحد از صفحه نمایش اصلی در سالن شیشه ای شارژ می شود.

در حال حاضر بازار منتظر جزئیات و شفاف سازی روند افزایش سرمایه شرکت ها از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها است. این در حالی است که به نظر می رسد بازار به موقع خود را اصلاح کند تا انگیزه جدیدی به بازار بدهد و رشد شاخص های بورسی از سر گرفته شود.

در راستای پیش بینی روز دوشنبه، انتظار می رود بازار متعادل مثبت باشد، اما تغییرات شاخص کل قابل مقایسه با روزهای طوفانی هفته گذشته نخواهد بود. / اخبار تجارت

بررسی فنی شاخص ترکیبی بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بدون تغییر خاصی به کار خود پایان داد. این برای تکنسین ها در نظر گرفته شده است. بازار می تواند سیگنال های خوبی را نوید دهد، زیرا با ریزش کوتاه چند روز اخیر بورس، این توقف به معنای اعمال ترمز نزولی بازار تا زمانی که امکان عقب نشینی به سطوح حمایتی ایجاد شود (محدوده ۲.۱ میلیون واحد از شاخص کل و (بالاتر) و سوق دادن بازار به سمت اعداد بالاتر.

در چند روز اخیر، اندیکاتور RSI از ناحیه ۸۰ امتیازی ۵ واحد فاصله گرفته است تا به نقاط و حوزه های اشتیاق خرید بازگشته باشد که نشان می دهد ممکن است بازار در روزهای آینده به این موضوع فکر کند تا به ارقام بالاتری دست یابد. / اکو ایران

پیش بینی بازار سهام برای فردا

ارزش معاملات که در هفته گذشته به شدت افزایش یافت و ارزش معاملات خرد حتی به هشت میلیارد تومان رسید، امروز در محدوده چهار میلیارد تومان و ارزش معاملات عمومی در محدوده پنج میلیارد تومان قرار گرفت که نشان دهنده کاهش قیمت است. تمایل سرمایه گذاران نشان می دهد که چگونه در بازار سرمایه معامله کنند.

به نظر می رسد تا زمانی که اخبار جدیدی به بازار برسد، بازار باز هم وارد روند اصلاحی خواهد شد، مثلاً اخبار رسمی مبنی بر افزایش سرمایه یکی از شرکت های بزرگ بازار و یا اخباری مبنی بر تجدید ارزیابی تحرکات شرکت های خودروسازی.

تخمین زده می شود که بازار فردا در جهت مثبت متعادل شود، اما تغییرات زیادی را نمی توان پیش بینی کرد.

تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های بورسی مشمول مالیات نمی باشد

مجتبی توانگر; عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو هیأت نظارت شورای عالی بورس گفت: در جریان تجدید ارزیابی، هیچ فرآیند اقتصادی منجر به ورود وجه نقد و تضعیف عملکرد عملیاتی یا مالی بورس نمی شود. واحد اقتصادی تغییر نمی کند، فقط به ارزش به روز دارایی های موجود واحد تبدیل می شود. آنچه تحت عنوان تجدید ارزیابی به سرمایه شرکت اضافه می شود، درآمد نقدی مشمول مالیات نمی باشد.

این خبر بسیار مهم و خوب است، انگیزه شرکت ها را برای شروع فرآیند تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش می دهد. ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا