اخبار بورس

پیش بینی بورس دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبورس بهمن ماه را با روند نزولی آغاز کرد. در دومین روز هفته جاری حجم و ارزش معاملات خرد و شاخص های کل و تراز کاهش یافت. شاخص کل بورس در روز یکشنبه ۱۳ هزار و ۷۱۶ واحد و شاخص هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۱ واحد کاهش یافت.

پیش بینی بازار سهام برای دوشنبه

بازار سهام در روزهای اخیر تحت تاثیر چهار سیگنال رشد دلار، افزایش تنش های سیاسی در منطقه، انتشار گزارش های ۹ ماهه و تصمیم برای تعیین قیمت فرآورده های پالایشی قرار گرفته است.

این سرگردانی هیجان زیادی در بین معامله گران ایجاد کرده و آنها را به دوراهی خرید و فروش سهام کشانده است. با توجه به این موضوع و با توجه به تداوم سیگنال ها، به نظر می رسد که بازار سهام همچنان درگیر احساسات منفی است. با این حال، باید امیدوار بود که این هیجان در معاملات دوشنبه فروکش کند و معاملات منطقی تری پیش برود. / اخبار تجارت

فردا بازار سهام چه می شود؟

با توجه به منفی بودن شاخص کل بورس در روزهای شنبه و یکشنبه، احتمال افت بورس در روز دوشنبه دور از انتظار نیست. همانطور که می دانیم بورس در بیشتر مواقع رفتار دوگانه ای از خود نشان می دهد و این احتمال وجود دارد که کل شاخص بورس نیز در این هفته تغییر جهت دهد و اخبار مختلف می تواند بر این شاخص تاثیر بگذارد.

بررسی فنی شاخص جامع بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در گزارش ۹ ماهه خود با توجه به سودآوری شرکت ها در بازار روند خوبی را به ثبت رساند و از نظر فنی در حوزه های حمایتی واکنش های مثبتی از خود نشان داده بود.

حوزه هایی مانند سطوح ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی و میانگین های ۵۵ و ۲۰۰ روزه در شاخص که رخ نداده و رخ داده است. اردیبهشت ماه امسال دوباره اتفاق می افتد، اما در مقیاس کوچکتر.

اما وقتی مسئولان و تیم اقتصادی دولت وعده حمایت از بازار سرمایه را می دهند (چه با بسته های حمایتی که هنوز منتشر نشده و چه در بودجه سال آینده)، بازار سرمایه در مسیر دیگری قرار می گیرد و عملا سود شرکت ها بسیار زیاد است، از جمله. جریمه های بانکی، تغییر در تعرفه های عرضه پتروشیمی و پالایشگاه ها و همچنین قیمت های تکلیفی و نحوه فروش محصولات شرکت های خودروسازی و غیره مستقیماً به دولت که به عنوان صاحب بازار سرمایه نیز شناخته می شود، تحویل داده می شود.

اما از نظر فنی در روزهای اخیر این موضوع را مطرح کرده ایم که اگر سطح ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی شاخص از بین برود، در ابتدای تابستان امسال نیز در مورد شاخص ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی این اتفاق رخ خواهد داد. زمستان ۱۴۰۲. و بازار روزهای سختی را پیش رو دارد. / اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا