اخبار بورس

پیش بینی بورس دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر اولین روز معاملاتی سال جدید، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۴۱ هزار واحد رشد کرد. شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از ۱۵۵۰۰ واحدی نسبت به شاخص کل پیشی گرفت.

تقاضا در بخش های مختلف بازار بسیار بالا بود. در میان شرکت های خودروسازی، شرکت های فلزات اساسی و مواد شیمیایی به بازار علاقه خاصی داشتند.

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که بورس حداقل تا فصل مجامع روند صعودی را ثبت خواهد کرد. با توجه به اصلاح بلندمدت بازار سهام، قیمت اکثر سهام در بازار در سطح ارزشی تعیین شده است و به عنوان یک فرصت خرید مناسب به نظر معامله گران می رسد.

پیش بینی بازار سهام برای دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

با توجه به آنچه گفته شد و روندی که بازار در روز یکشنبه طی کرد، به نظر می رسد بورس در معاملات روز دوشنبه، البته با هیجان کمتر، به روند صعودی خود ادامه دهد. سهم بازار کوچک و متوسط ​​اکنون برای خرده فروشان نیز جالب است. / اخبار تجارت

آیا بهار بازار سرمایه فرا رسیده است؟

تعطیلات نوروزی بورس به پایان رسید و از یکشنبه ۱۴ فروردین در سال ۱۴۰۳ سالن شیشه ای برای تجارت بازگشایی شد.

برخی معتقدند با توجه به عقب ماندگی تورم و بازارهای موازی، بازار روند صعودی خواهد داشت. از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش نرخ سود در بازار پول، قرار گرفتن بورس تهران در مسیر صعودی دشوارتر خواهد بود.

در حال حاضر نسبت P/E بازار با تعرفه های جدید شبکه بانکی در محدوده ۲.۵ تا ۳ واحد خواهد بود. این بدان معناست که قیمت ها در بورس باید همچنان کاهش یابد تا بازار سهام برای سرمایه گذاران جذاب شود.

در مورد پیش‌بینی معاملات در سال جدید، به نظر می‌رسد با کاهش فشار فرآیند تسویه وام و پرداخت‌ها از سوی شرکت‌ها و کارگزاران بورس، جریان معاملات بهبود یابد. اخبار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا