اخبار بورس

پیش بینی بورس شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات آخرین روز هفته، شاخص کل بورس با افت ۰.۱۶ درصدی به نمایندگی از ۱۳۴۲ واحد از قله این شاخص به سطح ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۳۴ واحد رسید، اما شاخص هم وزن با اندکی افزایش ۰.۱۱۱ درصدی مواجه شد. (معادل ۸۱۳ واحد) در سطح ۷۵۶۰۰۰ واحد باقی ماند. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۰.۱ درصدی نسبت به قله این شاخص با ۲۵ واحد کاهش به سطح ۲۶ هزار و ۱۴۴ واحدی رسید.

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه

روند نماگرهای سهام در معاملات روز چهارشنبه مسیر موازی سهام شاخص ساز و نمادهای بازار متوسط ​​و کوچک را نشان می دهد. تحلیل روند بازار نشان می دهد که تا اواسط معاملات نماگرهای بازار نشانه هایی از تمایل بازار سهام به رشد را نشان می دادند. با ظهور فروشندگان، منحنی نزولی در روند شاخص های سهام پدیدار شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته، بیشترین حجم پول به صندوق های اوراق قرضه سرازیر شد. این نشان می دهد که تمایل بازار به خرید کاهش یافته و با احتیاط بیشتری پیش می روند.

حادثه روز چهارشنبه کرمان باعث ایجاد رعب و وحشت در بازارها و افزایش قیمت اسکناس های ۱۵۰۰ تومانی آمریکا شد. اگرچه مسئولیت این حمله تروریستی توسط داعش باعث کاهش نگرانی ها در مورد گسترش درگیری در منطقه شده است، اما انتظار می رود شنبه بازار کمی تحت تاثیر این حادثه قرار گیرد. با این حال، فراتر از آن، انتظار می‌رود که با افزایش تقاضا، سفارش‌های فروش انباشته شوند.

با توجه به اخبار مثبت صنعت خودرو (احتمال خروج خودروسازان از قیمت گذاری اجباری)، به نظر می رسد این صنعت یکی از گروه های بالقوه ای باشد که بازار را به سمت سبز نقشه بازار سوق دهد. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای فردا ۲۵ اسفند دی

پس از چند روز منفی، بازار سهام خود را برای صعود آماده می کرد و از چهارشنبه بازار نشانه هایی از خرید را نشان داد. اما حمله تروریستی روز چهارشنبه و سلسله درگیری های نظامی در منطقه باعث نگرانی سرمایه گذاران در بازارهای مختلف شد. دلار از چهارشنبه تا آخر هفته حدود ۱۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت، شمش طلا در روز پنجشنبه در بورس مواد اولیه نزدیک به دو درصد رشد کرد و عامل ترس را در رفتار سرمایه گذاران به خوبی می توان دید. البته از آنجایی که عامل این حمله تروریستی داعش بود، نگرانی ها از گسترش درگیری تا حدودی فروکش کرده است. از سوی دیگر، در روز چهارشنبه و آخر هفته نیز برخی اخبار مثبت عملیاتی درباره شرکت ها و صنایع منتشر شد. بحث واگذاری قیمت گذاری خودرو به وزارت ایمنی (به جای شورای رقابت) و احتمال کنارگذاشتن برخی خودروها از الزام قیمت گذاری خودرو، اصلی ترین خبر مثبت آخر هفته بود که با توجه به جو حاکم بر آن چندان مورد استقبال قرار نگرفت. ترس همچنین کاهش ذخیره قانونی بانک آینده و برخی بانک های مضطر که می تواند رقابت برای سپرده گذاری را کاهش دهد، خبر دیگری بود که چندان مورد توجه قرار نگرفت.

با توجه به نکات فوق، انتظار می رود بازار سهام از فردا منفی شود و این منفی تحت تاثیر فضای امنیتی و ترسی باشد، اما با توجه به شرایط مثبت پیش روی برخی گروه ها مانند خودروسازی و بانکی، شاهد بهبود خواهیم بود. در تقاضا و بازار سهام منفی خواهد بود. مثبت حرکت کنید و در بقیه هفته بهتر عمل کنید. در صورتی که این پیش بینی محقق نشود و روز شنبه شاهد تصویر منفی به مثبت نباشیم، می توان حدس زد که روند مثبت مورد نظر رخ نخواهد داد و حتی در روزهای آینده باید منتظر روحیه منفی باشیم. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا