فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳


افق میهنی –

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افزایش ۱۷ هزار و ۲۵۵ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

در پایان معاملات امروز – دوشنبه ۱۵ فروردین – شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۲۵۵ واحد افزایش به رقم ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

از تغییر سایر شاخص های بورس می توان به رشد ۸۹۶۳.۸۶ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۹۲۶ میلیارد سهم بود که در ۴۵۹۴۸۹ نوبت داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات به ۵۳۴۴۸.۴۷۰ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بورس به ۷۸,۱۵۵,۴۲۰,۷۷۰ میلیارد ریال رسید.

نمادهای «کچاد»، «نوری» و «بوعلی» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

هیجان خرید در معاملات یکشنبه جای خود را به فشار فروش در معاملات دوشنبه داد. این اتفاق سهامداران را نگران معاملات فردا کرده است. اما آیا باید منتظر اصلاح بازار سرمایه باشیم یا این فشار فروش در معاملات فردا کاهش می یابد؟

شهربورس نوشت: بازار سرمایه در دو روز اول سال ۱۴۰۳ سبز بود. روندی که ادامه آن به اگرها و اگرهای زیادی بستگی دارد. در معاملات امروز و همزمان با راه اندازی صف خرید نماد خساپا، عرضه در بازار افزایش یافت. با این حال، پیش بینی بازار سهام در روز آینده، سه شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ چطوره؟ آیا ترمز بورس در همین روزهای اولیه کشیده می شود؟!

شاخص کل در اولین روزهای معاملاتی سال جدید توانست رشد بیش از ۵۵ هزار واحدی را در دو روز تجربه کند و به ارتفاع دو میلیون و ۲۷۳ هزار واحدی برسد. شاخص هم وزن در دو روز ابتدایی سال وضعیتی مشابه داشت و حتی توانست عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشته باشد.

بورس امروز (دوشنبه) با وجود شروع خوب، به دلیل عرضه بیش از ۳۰۰ میلیون نماد خساپا، نتوانست رنگ سبز اولیه خود را حفظ کند. این امر منجر به افزایش تعداد نمادهای منفی و کاهش قیمت آخرین معامله اکثر آنها از قیمت پایانی آنها شد.

ارزش معاملات امروز به نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان رسید و نمادهای خساپا، خودرو و فناوری در راس ارزش معاملات قرار گرفتند.

تعداد صف های خرید در بازار امروز به ۹۱ نماد رسید و ۳۸ نماد در صف فروش گرفتار شدند. همچنین ۶۶ درصد از سهم بازار سبز و ۳۴ درصد از سهم بازار معادل ۲۶۲ نماد قرمز بود.

پیش بینی بازار سهام فردا سه شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳

معاملات امروز بازار سرمایه، معامله گران را کمی نگران کرد. هیجان خرید در معاملات یکشنبه جای خود را به فشار فروش در معاملات دوشنبه داد تا وضعیت معاملات روز بعد در هاله ای از بلاتکلیفی قرار گیرد.

به نظر می رسد با توجه به وضعیت نامناسبی که در پایان معاملات روز دوشنبه شاهد بودیم، باید منتظر شروع قرمز بازار سرمایه در روز سه شنبه باشیم. در این راستا معاملات نمادهای خودرویی و به ویژه نماد خساپا از اهمیت بالایی برای بازار برخوردار خواهد بود. نمادهای خودرو و خگستر نیز می توانند در معاملات فردا تعیین کننده باشند.

سهامداران امیدوارند حداقل در نیمه دوم معاملات روز سه شنبه شاهد حضور خریداران در بازار باشند. زیرا در غیر این صورت بازار همچنان قرمز خواهد بود. بنابراین سه شنبه روز مهم و تعیین کننده ای برای بازار سرمایه خواهد بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا