فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا شنبه 12 اسفند ماه ۱۴۰۲

روز چهارشنبه شاخص هم وزن با ۴ هزار و ۹۱۷ واحد افزایش به رقم ۷۱۴ هزار و ۱۷۰ واحد و شاخص قیمت با افزایش ۲ هزار و ۲۷۰ واحدی به رقم ۴۰۲ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

معامله گران بورس تهران با انجام ۲۵۶ هزار نوبت به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال نزدیک به پنج میلیارد سهم و اوراق بهادار داد و ستد کردند.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص فرابورس با افزایش ۱۴۶ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.

روز چهارشنبه حدود چهار میلیارد و ۲۱۳ میلیون سهم و اوراق مالی در قالب ۲۷۹ هزار نوبت دادوستد شد که ارزش آن به بیش از ۴۹۰ هزار میلیارد ریال رسید.

فولاد، کگل، شپنا و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. از جمله نمادهای پرمعامله می توان به شستا، خودرو، سسف و فولاد اشاره کرد. ارز ایران در روز چهارشنبه نیز با افزایش ۱۴۶ واحدی به ۲۴ هزار و ۴۵۰ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس نیز بیش از ۳۶۵ هزار معامله به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان بود.

اخبار مهم بورس فردا ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

۱- توقف نماد معاملاتی ششم حداکثر تا تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۰۲ براساس تبصره ۱ ادامه خواهد داشت.
۲- درصد افزایش سرمایه به ۱۵۷ درصد تغییر یافت.
۳- نرخ سود بین بانکی با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۲۳.۵۸ درصد رسید.
۴- توقف تولید در پتروشیمی شیراز: پتروشیمی شیراز به دلیل محدودیت گاز تولید خود را متوقف کرد.
۵- تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده با کاهش ۱۴.۴ واحد درصدی از ۴۲.۴ درصد در اسفند ۱۳۰۰ به ۲۸ درصد در بهمن ماه امسال رسید.
۶- مجمع عمومی شهبرن: مجمع عمومی این شرکت ساعت ۹:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۰۲ به منظور تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه تشکیل می گردد.
۷- مهم برای خودرو و بازار: ایران خودرو نامه مهم و مفصلی از برخی راهکارهای خروج از شمول ماده ۱۴۱ ارائه کرد که در این نامه بر موضوع تجدید ارزیابی و قیمت گذاری دستوری تاکید شده است که اتفاق مهمی برای این دو خودروساز و بازار. .
۸- سرانجام پس از چند هفته بانک مرکزی ۸ اعتبار به سیستم بانکی تزریق کرد.
۹- افزایش سرمایه پاکویر: پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت تایر کویر/ درصد افزایش سرمایه: ۱۰۹.
۱۰- سخنگوی دولت گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه خام که قبلاً بر اساس قانون بودجه تعیین شده بود، بازنگری شد و این تعداد کاهش یافت.
۱۱- در پایان معاملات فردا شنبه، نمادهای سجام، فواژ و سامارا به دلیل برگزاری مجمع در روز دوشنبه چهاردهم برگزار می شود. اسفند متوقف خواهد شد

بازار سهام پینی در روز شنبه

در حالی که تنها ۱۶ روز معاملاتی تا پایان سال باقی مانده است، نوسان ناپایدار شاخص بورس به زیر کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی همراه با خروج سرمایه های خرد و واقعی از چرخه معاملات سهام ادامه دارد و اقدامات موقتی ادامه دارد. از جمله ممنوعیت فروش فقط بازارسازان منجر به دستکاری شاخص های سهام شده است.

شواهد تاریخی نشان می دهد که رونق بورس با نرخ اوراق بدهی و سپرده های بانکی رابطه تنگاتنگی دارد، بنابراین تحول بازار بدهی و متغیرهای پولی به عنوان عاملی تعیین کننده برای آینده بورس از اهمیت بالایی برخوردار است. .

حال اهالی بازار سرمایه با خواندن دست سیاستگذار پولی مطمئن شده اند که بورس میزبان خوبی برای نقدینگی سرگردان در جامعه نیست. بنابراین انتظار رشد و جبران عقب ماندگی در اسفند ماه بعید به نظر می رسد و پیش بینی می شود روزهای برزخ تالار شیشه ای ادامه داشته باشد.

باید منتظر ماند تا ببینیم روز شنبه چه اتفاقی برای سهامداران خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا