اخبار بورس

پیش بینی بورس فردا ۲۲ آذر

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج تالار شیشه ای اصلی با ۰.۰۶ درصد کاهش اندک در سطح ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۶۶ واحد باقی ماند که نسبت به قله این شاخص ۱۲۹۳ واحد است. شاخص هم وزن با ۰.۲۷ درصد افزایش (معادل ۱۹۹۴ واحد) به رقم ۷۵۲ هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۰.۲۷ درصدی که ۷۰ واحد از قله این شاخص فاصله دارد، به سطح ۲۶ هزار و ۲۶۶ واحدی رسید.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

در نیم ساعت پایانی معاملات روز سه شنبه بازار با عرضه هایی مواجه شد. این لوازم باعث شد تا نمایشگاه اصلی تالار شیشه ای قرمز شود. در عین حال، نقدینگی در نمادهای بازار متوسط ​​و کوچک (سهام با سهام شناور آزاد کمتر) باقی ماند. بنابراین شکاف بین شاخص تعادل و شاخص کل به حدی رسید که این دو شاخص در دو سمت متفاوت از دامنه نوسان خود قرار گرفتند.

نوع رفتار اصلاحی بورس در فاز فعلی متفاوت از ماه های گذشته در حال پیگیری است. به عنوان مثال، نه تنها بازار در روزهای منفی خود به شدت اصلاح نمی شود، بلکه برخی از صنایع و گروه ها نیز با توجه به چرخه نقدینگی مثبت می شوند.

اگرچه تعداد نمادهای منفی از نمادهای مثبت بیشتر بود، اما ارزش سفارشات فروش در تابلوی تیک بورس کمتر از سفارشات خرید در روز سه شنبه بود. این رفتار بازار نشان می دهد که روند صعودی فراتر از یک اصلاح است و بازار برای شروع دوباره نیاز به بهانه دارد.

با توجه به پیش بینی بورس از آخرین روز هفته، به نظر می رسد گردش نقدینگی در دارایی های بورس ادامه داشته باشد و به همین دلیل تعادل بازار باقی خواهد ماند. با وجود عرضه های دیرهنگام بازار در روز سه شنبه، این امر می تواند بر بازار تأثیر منفی بگذارد، به خصوص با نمادهای بزرگ در نیمه اول معاملات. / اخبار تجارت

بررسی فنی شاخص ترکیبی بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در این چند روز هیچ تغییر خاصی را تجربه نکرده است، مگر در چند روز اخیر که بازار مسیر مثبتی به خود گرفت و توانست مقاومت و محدوده ۲.۱ میلیون واحدی را از بین ببرد. ما آن را در نمودار و در شاخص کل نمی بینیم.

از نظر فنی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران اندکی بالاتر از مقاومت شکسته خود در نوسان است و این نوسانات حتی در گروه نوسانات جزئی نیز قرار نمی گیرد.

اما با توجه به افت در نیم ساعت پایانی بازار امروز، باید دید که فردا بازار با نزول یا حداقل با جنبه منفی در نیمه اول شروع به کار خواهد کرد. با این حال، روند شاخص وزن برابر همچنان مثبت است نمادهای کوچک بازار در حال افزایش هستند./ اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا