اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱.۳۳ درصدی (معادل ۲۷ هزار و ۳۵۰ واحدی از ارتفاع این شاخص) در سطح دو میلیون و ۸۷ هزار و ۶۹۶ واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن با رشدی روبرو شد. ۱.۱۲ درصد (معادل هشت هزار و ۶۶ واحد) در سطح ۷۲۸۰۰۰ واحد تعیین شد.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

کشمکش سهام در دو روز معاملاتی گذشته، شاخص اصلی گلس هال را در آستانه رسیدن به سقف سال ۲۰۱۹ قرار داده است. رشد بیش از ۵۶ هزار واحدی شاخص اصلی بورس تنها در دو روز معاملاتی باعث شده تا بورس پس از مدت ها هیجان فزاینده ای را در تصمیم گیری معامله گران تجربه کند.

نشستی با ناشران در خصوص تجدید ارزیابی دارایی ها به دعوت سازمان بورس اوراق بهادار روز شنبه برگزار شد. اخبار و شایعاتی در مورد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها در هفته گذشته منتشر شد که جریان های تجاری را تقویت کرد. با این وجود، سهامداران و سرمایه گذاران اکنون منتظر گام های عملی در این راستا هستند.

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس به تشریح نکات مهم این نشست پرداخت. بر این اساس گفته شد که تجدید ارزیابی منحصر به طبقه خاصی از دارایی ها نبوده و بسته به ظرفیت و شرایط هر یک از ناشران اوراق بهادار و رعایت منافع سهامداران امکان پذیر است. بر این اساس، این نگرانی که تجدید ارزیابی تنها به طبقه دارایی های استهلاک پذیر نسبت داده شود، رفع شده است.

افزایش حجم و ارزش معاملات بورس نیز تحولات مثبت شاخص را قابل اعتمادتر جلوه می دهد. با این حال، شکست شاخص پس از دو روز مثبت متوالی دور از دسترس نیست. بنابراین پیش بینی می شود با افزایش عرضه بازار، شاخص در دومین روز هفته نسبت به شنبه روند مثبت کندتری داشته باشد. / اخبار تجارت

بررسی فنی شاخص جامع بورس اوراق بهادار تهران

نمودار شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه رشد ۱.۴ درصدی را به ثبت رساند – رشد شاخص کل فعلی ۱.۳۳ درصد بود – و در نهایت شاخص کل پس از سال ها به محدوده سال ۲۰۱۹ بازگشت.

از منظر فنی، طی چند هفته گذشته صحبت از این بود که شاخص کل بورس تهران روند جدیدی را با واگرایی در انتهای شاخص RSI ایجاد کرده است. البته به دلایل بازار سرمایه، بازار به عنوان محرک نیاز به اخبار خوبی داشت که باعث شد شاخص کل از مقاومت های میانگین متحرک ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه خود عبور کند و وارد روند صعودی شود.

اگر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بتواند مقاومت ۲.۱ واحدی را پشت سر بگذارد، الگوی کلاسیک تثبیت شده را تکمیل کرده و می توان برای اعداد بالاتر به رشد بیشتر شاخص فکر کرد.

پیش بینی بازار سهام برای فردا

عرضه در نیمه دوم بازار امروز افزایش یافت، اما انتظار داریم روند مثبت متعادلی برای بازار فردا داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا