اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات امروز شنبه، شاخص کل با افت شدید ۰.۸۹ درصدی در بالای ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۱۹ واحد قرار گرفت که ۱۸ هزار و ۵۱۹ واحد نسبت به قله این شاخص فاصله داشت و شاخص هم وزن ۰.۸۶ واحد افت کرد. درصد (معادل ۶۲۵۲ واحد) و در سطح ۷۲۱۰۰۰ واحد طبقه بندی شد. شاخص کل فرابورس با افت ۲۵۱ واحدی به سطح ۲۴ هزار و ۶۱۷ واحد رسید.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

بیش از ۸۰ درصد از تابلوهای بورس در پایان معاملات روز شنبه در محدوده قرمز دامنه نوسان خود قرار گرفتند. برخلاف روزهای گذشته که تراکم نماد در محدوده صفر تا منهای یک بود، این بار اکثر سهام منفی بازار بین دو تا سه درصد افت را ثبت کردند.

از سوی دیگر، ارزش سفارش‌های پنج خط اول خرید در سهام، حق تقدم و صندوق‌های صاحبان سهام به‌طور معنی‌داری بیشتر از ارزش سفارش‌های فروش بود. این نشان می‌دهد که بازار با قیمت‌های فعلی خریداران بالقوه‌ای دارد، اما با قرار دادن ارزش معاملات در سطح کمتر از چهار میلیارد تومان، در کنار ریسک‌هایی که بر بورس سایه می‌اندازد، بازار نمی‌تواند حرکت کند.

بنابراین، کارشناسان بعید به نظر می رسد که احساس رکود در بازار به طور ناگهانی در روز یکشنبه تغییر کند. بنابراین روند نزولی بازار در پنج روز معاملاتی اخیر ادامه خواهد داشت. / اخبار تجارت

صرافی فردا ۲۹ بهمن

با توجه به روند حاکم بر بورس، فردا می تواند پنجمین روز متوالی منفی و فرسایشی باشد. البته منفی‌های اخیر فقط مربوط به چهار روز گذشته نیست و مدت‌هاست ادامه دارد، اما در این چهار روز تقریباً هیچ‌کس انتظار، امید یا چشم‌اندازی نداشت که در کوتاه‌مدت بازار سهام مثبت شود. و یا حتی در میان مدت و بلند مدت. در واقع، ما در ناامیدترین دوران بازار سهام زندگی می کنیم. جایی که حتی کسانی که ۲۰ سال تجربه یا بیشتر دارند با ناامیدی به آینده نگاه می کنند. این در حالی است که در رسانه های عمومی اخبار زیادی از بورس منتشر می شود. در واقع وجود بورس به مرحله ترحم جامعه رسیده است.

با توجه به فضای حاکم، انتظار می رود فردا نیز این روند فرسایشی ادامه داشته باشد و همچنان بازار منفی و ناامیدکننده ای را تجربه کنیم. به احتمال زیاد این شرایط تا رسیدن به اشباع ۱۰۰ درصدی فروش ادامه خواهد داشت. به طور معمول، گران فروشی به قدری راکد می شود که حتی یک فروشنده کوچک در یک نماد می تواند رنج منفی شدیدی ایجاد کند. درست مثل امروز. هر زمان که این تقاضای ملایم به بازار سهام وارد شود، شاهد بازدهی سریع و مطمئن خواهیم بود و شاید فعالان در آن زمان شاهد اخبار مثبت آن باشند. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا