طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار/ دلار به مقاومت نزدیک می‌شود

برزو حق شناس، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن:






قیمت دلار با آغاز معاملات نقدی پس از تعطیلات نوروزی با انتشار اخبار سیاسی نامطلوب و حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق، شاهد افزایش چشمگیری بود. برزو حق شناس، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن معتقد است که قیمت دلار تا پایان ادامه خواهد داشت. فروردین احتمالاً در راهروی بالاتری است.



به گزارش افق میهن، روند صعودی قیمت دلار با شروع معاملات نقدی از چهاردهم آغاز شد. فروردین دکمه فشار داده شد. خبر حمله هوایی روز دوشنبه به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، انتظارات تورمی را افزایش داد و قیمت اسکناس های آمریکایی را افزایش داد. این باعث جهش قیمت دلار شد و اسکناس آمریکا را به سقف قیمت رساند.

هدف سیاستگذار تحقق این امر است

بروز حقحسین، اقتصاددان در این خصوص در گفت و گو با افق میهن گفت: دلار روندی را آغاز کرده و با رسیدن به سقف قبلی، حرکت صعودی این تبصره به سمت سقف کریدور شکل گرفته است. : اسکناس آمریکایی در تلاش برای تغییر کریدور است و احتمال اصلاح قیمت در حد بالایی راهرو وجود دارد.

عدم دسترسی به آمار، محاسبه ارزش ذاتی دلار را دشوار می کند

وی با تاکید بر اینکه به دلیل عدم ارائه آمار از سوی سیاست گذاران، محاسبه و تحلیل ارزش ذاتی دشوار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این پدیده مواجه هستیم که سیاست گذاران آمار دقیق ارائه نمی کنند. آخرین مولفه های آمار نقدینگی برای شهریور یک سال گذشته است و این کار را برای تحلیلگر سخت می کند.»

وی افزود: آمار نقدینگی به صورت افتی اعلام شد که بالغ بر ۷ میلیون و ۸۸۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به آن ۲۴.۱ درصد رشد داشته است. اسفند در سال ۱۴۰۱ بود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بانک مرکزی این موضوع را یک دستاورد می داند. اما عملاً مؤلفه های این آمار را نداریم. از رشد پایه پولی، دارایی های خارجی بانک مرکزی و میزان بدهی دولت به بانک ها چیزی نمی دانیم.» وی تاکید کرد: در عمل هدف بانک مرکزی انعکاس موفقیت ها در مدیریت نقدینگی بوده است.

دلار همچنان زیر ارزش ذاتی خود است!

وی افزود: با وجود افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر، قیمت این اسکناس همچنان زیر ارزش ذاتی خود قرار دارد.

اصلاح قیمت دلار قریب الوقوع است

این کارشناس اقتصادی قیمت دلار را از منظر فنی بررسی کرد و گفت: نگاهی به نمودار دلار نشان می دهد که مساحت نیمه کانال چهارم کریدور ششم ناحیه مقاومت این محاسبه است و اگر بنابراین، اگر شکسته شود، به راحتی به مناطق بالاتر رشد می کند.

این وکیل در پایان تاکید کرد: تا آخر. فروردین صعود دلار به کریدور بالاتر محتمل است و در آنجا انتظار اصلاح قیمت دلار را داریم.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا