طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 14 فروردین 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در مرحله اول کریدور ششم از سال ۱۴۰۳ تثبیت شد. اگرچه فشار تقاضا وجود نداشت و معاملات بدون نقد جای خود را به معاملات نقدی در بازار آزاد داد، اما موضوع حمله تروریستی روسیه و تنش بین آن کشور و اوکراین، دلار را در مسیر صعودی قرار داد.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در معاملات بدون نقد پس از آغاز سال ۱۴۰۳ تحت تاثیر حمله تروریستی روسیه مجددا روند افزایشی را ثبت کرد. اگرچه این روند صعودی در معاملات پشتیبان مشهود بود و در روزهای بعد کمی تعدیل شد. اما در نهایت قیمت دلار نسبت به آخرین روزهای معاملاتی سال گذشته یک پله افزایش یافت.

باید در نظر داشت که در معاملات بک لاین ۱۴۰۳ بازارها در تعطیلات نوروزی صورت می گرفت و نوسانات قیمتی محدود و تحت تاثیر اخبار و رویدادهای سیاسی بود.

با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و نیمه تعطیلات باقی مانده در هفته گذشته، معامله گران انتظار حرکت قیمتی محسوسی در اسکناس دلار ندارند. آنها انتظار دارند روزهای پایانی دومین هفته سال آرام و معاملات نقدی بازار کم و در محدوده قیمتی فعلی باشد.

عملکرد دلار در سال ۱۴۰۳ چگونه بود؟

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قطعاً افزایش خواهد یافت. آنها به تورم بالای ۴۰ درصد اشاره می کنند و می گویند تورم در کشورهای منطقه دلار زیر ۴ درصد است و این تفاوت ۳۶ درصدی در جایی قابل مشاهده است. یعنی دلار روزانه باید مرتب هزار تومان افزایش پیدا کند.

به گفته کارشناسان بازار ارز، سیاست ارزی نهاد تصمیم گیری می تواند در کوتاه مدت قیمت دلار را کاهش دهد، اما در بلندمدت این امکان پذیر نیست و در نهایت به اقتصاد کشور آسیب می زند.

رکود تقاضا باعث ارزان شدن یورو به عنوان مرکز مبادلات شد

قیمت درهم در معاملات پشتیبان در دومین روز معاملاتی هفته به ۱۶ هزار و ۷۴۰ تومان رسید. تتر ۶۲۱۵۰ تومان بود. همچنین قیمت پوند انگلیس ۷۷ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا