طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 17 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:



درهم به کانال ۱۵۰۰۰ تومان بازگشت



نرخ دلار در سومین روز هفته با نوسان نزولی باز شد. بازگشت قیمت این اسکناس به سطح چهارم کریدور ۵۰ هزار تومانی با مبادلات ارزی سیاستگذار رخ داد اما روند تقاضا بر قدرت بازارساز غلبه کرد و این اسکناس همراه با افزایش قیمت درهم وارد کانال بالاتر شد. .



به گزارش افق میهن، قیمت دلار روز دوشنبه با کاهش قیمت و خروج از نیم کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشایی شد. اما با ادامه معاملات، روند تقاضا افزایش یافت و قدرت بازارساز با افزایش ها همخوانی نداشت. این اسکناس بار دیگر در میانه راهروی ۵۰ هزار تومانی قرار گرفت و سایر ارزها مانند درهم نیز روند صعودی داشتند و به مسیری که از صبح دوشنبه آغاز کرده بودند بازگشتند.

برخی معامله گران در سومین روز هفته از رشد تقاضا به عنوان عاملی برای متزلزل شدن معادلات سیاستگذاران برای بازار ارز یاد کردند. به نظر آنها بازگشت درهم به کانال ۱۵ هزار تومان، رسیدن پوند انگلیس به کانال ۷۰ هزار تومان و بازگشت یورو به محدوده ۶۰ هزار تومانی حکایت از کاهش قدرت سیاستگذار در مدیریت سازمان دارد. بازار ارز و مبادله ارز.

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران اقتصادی روند بازگشت قیمت دلار در سه روز اخیر را اصلاحی قیمتی در یک روند صعودی می دانند و معتقدند این اصلاح قیمت چندان دوام نخواهد آورد و دلار به سقف بالای کریدور باز خواهد گشت. آنها می گویند دلار قبل از پایان سال جدید سقف قیمت قبلی را خواهد شکست.

کارشناسان اقتصادی می گویند: قیمت دلار در بلندمدت به متغیرهای کلان اقتصادی بستگی دارد و تاثیر اخبار، رویدادهای سیاسی و ایجاد فضای آرام در معاملات در کوتاه مدت بر بازار ارز تاثیر می گذارد. آنها معتقدند که متغیرهای اقتصادی کشورها تحت تأثیر شرایط یا استراتژی های بلندمدت تغییر می کنند. بنابراین نباید انتظار داشت که عوامل اقتصادی با اخبار مساعد یا نوسانات نرخ ارز با ریتم تغییر کند و بعید است دلار در بلندمدت با سناریوهای سیاستگذاران کنترل شود.

فاز معامله گران بازار ارز تغییر کرده است

در معاملات دوشنبه، برخلاف دو روز اول هفته، بازار ارز تمایل معامله گران را به خرید به جای فروش نشان داد. با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، فعالان بازار ارز ترجیح می دهند در روزهای اخیر بازیگر باشند تا تماشاگر.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا