طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 18 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار روز سه شنبه با نوسان محدود ۲۰۰ تومانی افزایش یافت. این اسکناس از ابتدای هفته روند نزولی داشته و سیاستگذاران در تلاش هستند تا با تزریق ارز از افزایش قیمت آن جلوگیری کنند. فعالان بازار ارز، کانال پنجم کریدور ۵۰ هزار تومانی را کف قیمتی جدید این اسکناس می دانند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار امروز با افزایش محدود ۲۰۰ تومانی در نیم کریدور ۵۰ هزار تومان در نوسان بود. برخی از فعالان بازار ارز تمایل سیاستگذاران را برای حفظ قیمت در محدوده فعلی می دانند. فعالان بازار ارز می گویند در حال حاضر ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و دلار در نهایت می تواند نوسانات روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی را تجربه کند.

تحلیلگران اقتصادی به سیاست کلان دولت با هدف مهار تورم اشاره می کنند و معتقدند این سیاست گذار با پمپاژ منابع به بازار ارز توانسته قیمت دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله گران، محدوده قیمت فعلی یک حد پایین مطمئن برای تصمیم گیری و ورود به بازار ارز محسوب می شود. .

پیش بینی قیمت دلار

با توجه به اینکه ریتم قیمت دلار در روزهای اخیر به طور پیوسته در حال کاهش بوده است، به نظر می رسد بانک مرکزی با استفاده از اخبار و دستکاری نرخ ارز توانسته است بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عرضه و تقاضا عملاً متعادل شده است.

با نگاهی به روزهای پایانی سال، کارشناسان اقتصادی معتقدند بانک مرکزی تلاش زیادی برای بازگرداندن دلار به نیمه پایین کریدور ۵۰ هزار تومانی انجام داده است. آنها به مبادلات ارزی، جریان اخبار و خوراک خبری اشاره می کنند، اما می گویند که بازار دیگر قیمت ها را در انتهای کریدور نمی پذیرد و با افزایش تقاضا، قیمت به سمت بالای کریدور برگشته است.

با احتساب ارزش ذاتی ۶۲ هزار تومانی، به نظر می رسد شکاف منفی قیمت و ارزش ذاتی این اسکناس به ۲۰ درصد رسیده است. برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند بازار آماده حرکتی جدید برای شکستن سقف قیمت قبلی است.

پوند در آستانه کانال ۷۰ هزار تومان بود

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا