طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت دلار 19 اردیبهشت 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در روز سه شنبه با نوسانات صعودی محدود معامله شد. قیمت این اسکناس دو روز متوالی با تلورانس محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومان در کف راهرو ششم در نوسان بود. معاملات بازار ارز در حالی متوقف شد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه به ایران سفر کرد و این موضوع باعث خوش‌بینی تجار نسبت به بهبود اوضاع سیاسی، توافق برجام و کاهش قیمت دلار شده است. .



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در چهارمین روز هفته با نوسانات و حرکت محدود در سطح دوم و سوم کانال اول کریدور ششم در حال معامله بود.

در روزهای اخیر، سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و علی باقری، معاون سیاسی وی، اصلی ترین سیگنالی بود که باعث شد تا تجار به این آژانس توجه کنند. توافق قبلی با تهران برای احیای

دلار به مذاکرات هسته ای گره خورده بود

کارشناسان اقتصادی معتقدند در حال حاضر بازار ارز تا حدودی سردرگم است و موضوع توافق هسته ای و نیز بلاتکلیفی سایر بازارها مانند خودرو و بورس، مسیر معاملات را در هاله ای از ابهام قرار داده است. آنها معتقدند که قیمت گذاری دیکته شده توسط سیاست های اقتصادی در ایجاد وضعیت فعلی نقش دارد.

با وجود کسادی بازار دلار در روزهای اخیر، شرایط سیاسی و تردیدها و انتظارات معامله گران در بورس، می توان پیش بینی کرد که دلار در روزهای باقی مانده از هفته جاری در محدوده قیمتی فعلی باقی بماند.

آیا سیاستگذار از اخبار برای تثبیت دلار استفاده می کند؟

باید گفت سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دومین روز از کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری‌های هسته‌ای ایران در اصفهان گفت‌وگو کردند. برخی از معامله گران معتقدند سیاست گذار از این اتفاق سیاسی برای ایجاد ثبات در بازار ارز و حفظ قیمت دلار در محدوده خاصی استفاده می کند.

تتر مطابق با دلار بود

قیمت پوند انگلیس روی ۷۶ هزار و ۹۹۰ تومان بسته شد. یورو از ۱۰۰ تومان به ۶۶۰۰۰ ۵۰ تومان رسید.

لازم به ذکر است که تعداد اسکناس ها و حواله های دلاری روز سه شنبه نیز مانند سه روز گذشته افزایش یافت. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان با ۱۹۵ تومان افزایش و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان با ۱۸۲ تومان افزایش فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

میانجیگری شایسته










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا